Bolke ziek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Bolke ziek

Berichtdoor Barfplaats

bas rouge
5-sterren

Bolke ziek

Berichtdoor bas rouge » Za 28 Nov 2009, 09:16

Donderdag even met Bolke bij de d'arts geweest. Ze hebben alledrie wat kennelhoestachtige klachten gehad. Geen van drie was echt ziek maar Bolke bleef wat kuchelen en omdat ie toch ruim 15 jaar is maar even laten checken. Longen klonken schoon maar hij wilde Bolke toch als ondersteuning wat synulox meegeven. En nu is Bolke hartstikke ellendig. Donderdagavond de eerste dosis synulox en vrijdagochtend was ie rillerig. Ik dacht dat ie 't 's nachts koud gehad had maar hij knapte de hele dag niet op. Wil niet eten, heeft overgegeven, heeft dunne ontlasting en hij voelt zich duidelijk erg beroerd. Ik heb vanmorgen maar geen synulox meer gegeven. Geen idee of het daar van is natuurlijk maar voor de synulox was ie piekfijn in orde, at goed, was opgewekt. Is dit iets wat een van jullie bekend voorkomt?
- pien -
5-sterren

Re: Bolke ziek

Berichtdoor - pien - » Za 28 Nov 2009, 09:20

Ik kan je niet helpen, maar wens Bolke beterschap  :-*
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 28 Nov 2009, 09:24

Ahhhh, wat zielig, arme kleine vent :(! Ik denk dat het heel goed de bijwerking van de synulox kan zijn Sieneke, want het is troep en als het niet goed valt, valt het vaak helemaaaaal niet goed op maag/darmstelsel. Braken en diarree. Bijwerking nummer 1, 2, 3 t/m 10 :-\

Als ik jou was zou ik kijken of hij vandaag een schaaltje biogarde lust en daar zou ik dan wat probiotica door doen. En misschien een paar Okugestjes vandaag.

Knuffels voor je menneke :-*
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 28 Nov 2009, 10:38

beterschap!
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Za 28 Nov 2009, 10:40

Ach, arme Bolke  :-* beterschap!
bas rouge
5-sterren

Berichtdoor bas rouge » Za 28 Nov 2009, 13:21

Ik ben bij de weekenddierenarts geweest. Ik vind hem te ziek. Hij had 40.2, dus flinke koorts. Zijn ademhaling gaat te snel maar zijn longen klinken nog steeds goed. Ik heb van alles mee en een andere antibiotica. Doxyciline ditmaal. De koorts moet nu rap naar beneden.
Ik heb net zijn temperatuur opgenomen en die is nu, 2 uur na d'artsbezoek, 39.8. Hoop dat de daling verder inzet.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 28 Nov 2009, 13:26

ach gos, hoop dat het snel gaat zakken!!!
Robian
5-sterren

Berichtdoor Robian » Za 28 Nov 2009, 14:22

Beterschap voor Bolke  :-*
bas rouge
5-sterren

Berichtdoor bas rouge » Za 28 Nov 2009, 16:36

Het gaat goed. Koorts is verder gezakt. Zijn temperatuur was net 38.2. Ademhaling is een stuk rustiger en hij heeft zijn eetlust terug. Hij heeft net allerlei lekkere hapjes gehad. Drinken heeft ie nog niet gedaan maar ik heb hem van vocht voorzien mbv een spuitje dus hij zal geen dorst hebben.
Lopen buiten ging nog wel erg op z'n elfendertigst, hij ligt liever binnen op zijn kussen. Nu ik dit tik kijkt ie verlangend naar de speeltjeskast en nadat ik 'm zijn piepsloopknuffel heb gegeven is ie daar fanatiek mee aan de slag gegaan. The amazing recovery van Bolke. Ik ben blij!
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Za 28 Nov 2009, 16:39

Goed om te horen!
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Za 28 Nov 2009, 17:22

Gelukkig gaat het iets beter met je ouwetje,beterschap  :-*
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 28 Nov 2009, 17:27

bas rouge schreef:Het gaat goed. Koorts is verder gezakt. Zijn temperatuur was net 38.2. Ademhaling is een stuk rustiger en hij heeft zijn eetlust terug. Hij heeft net allerlei lekkere hapjes gehad. Drinken heeft ie nog niet gedaan maar ik heb hem van vocht voorzien mbv een spuitje dus hij zal geen dorst hebben.
Lopen buiten ging nog wel erg op z'n elfendertigst, hij ligt liever binnen op zijn kussen. Nu ik dit tik kijkt ie verlangend naar de speeltjeskast en nadat ik 'm zijn piepsloopknuffel heb gegeven is ie daar fanatiek mee aan de slag gegaan. The amazing recovery van Bolke. Ik ben blij!

Oh gelukkig Sieneke! Ik ben blij dat hij aan het opknappen is! Was het toch de AB?
bas rouge
5-sterren

Berichtdoor bas rouge » Za 28 Nov 2009, 18:00

Lizzy schreef:Oh gelukkig Sieneke! Ik ben blij dat hij aan het opknappen is! Was het toch de AB?

Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Daar hoort toch die hoge koorts niet bij. Ik vermoed dat er toch ergens stiekem een infectie zit. Misschien dat hij idd. ziek wordt van synulox en dat hij dus dubbel pech had. Hij heeft nu dus doxiciline en dat lijkt goed te gaan.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 28 Nov 2009, 19:32

fijn dat het beter gaat!!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”