Vis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vis

Berichtdoor Barfplaats

cindybijl
1-ster

Vis

Berichtdoor cindybijl » Vr 27 Nov 2009, 21:20

Daar is ze weer met dr vragen...
Ik heb al even gezocht via de zoekfunctie, maar kan het toch niet helemaal vinden.

Ik heb 2 cavaliertjes, 2 en 3 jaar en beiden ongeveer 9 kilo.
Ik geef ze op dit moment carnibest met af en toe een dag barf. (200 gr per dag per hond)

Nu liep ik vanmiddag lang een viskraam en vroeg eigenlijk heel onbevangen of ze ook zalmkoppen hadden.
Ja! ik kreeg er 1 mee met staart en lijf er nog aan en behoorlijk  'vlesig'(ik wist niet dat die vissen zó groot waren!)en zwaar, hij ligt nu in de vriezer 14 dagen was het als ik het goed heb.

Kan ik mijn hondjes nu al zo een (stuk?)zalmkop geven ipv een maaltijd? of kan ik beter eerst een stuk van het lijf geven of de staart?(en dan afwegen hoeveel ze normaal krijgen)
of is het beter om eerst met bijv. sardientjes te beginnen? (Kan ik bij de viskraam gewoon vragen of ze rauwe sardientjes hebben?of moet ik nog ergens anders om denken?)

Ik hoop dat jullie me weer zo goed kunnen helpen :)

Groetjes Cindy!
Nadia
5-sterren

Re: Vis

Berichtdoor Nadia » Vr 27 Nov 2009, 21:27

Ik weet niet hoe ervaren ze zijn. Ik denk dat je dat het beste even zelf kunt bekijken. Lukt het niet, weer wegnemen.
Daarnaast is een zalmkop al gauw 400gr. Dus je zult hem even door midden moeten hakken.

Wellicht kun je in de 14 dagen dat je het visje in de vriezer hebt 1 of 2 dagen sardientjes voeren. Die kunnen ze gewoon zo krijgen, hoeft niks meer mee te gebeuren. Oke ontdooien dan wel ;) .. Oh en zelf spoel ik ze even af onder de kraan. Maar dat is voor mijn eigen gevoel.
Vis is wat vettig he, om met sardientjes te beginnen kunnen ze wennen.. ;) Ik denk dat je een sardientje of 2/3 per hondje nodig zult hebben.. (wellicht kun je 1 sardien delen)
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Vr 27 Nov 2009, 21:31

mijn wolfjes zijn geen van 3en dol op sardientjes, heel eten ze ze niet, in stukjes gehakt ook niet graag  :-X :-X

maar zalmgraat vinden ze heerlijk !!! ik snij de graat in stukken van 4-5 cm lengte en verdeel de graat over de 3 hondjes. Zalmkop heb ik 1 keer gevoerd, maar ik vond het hard en scherp en heb het nooit meer gevoerd  :-\ :-\
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Vr 27 Nov 2009, 22:55

zalmkop is middelmatig hard vindt ik.
M'n kleinere hondje hier (11kg) had er in het begin wat moeitte mee, wat is dat?? maar na het in wat stukken gehakt te hebben, at ze het wel op.
Nu eet ze een hele kop zonder problemen op.
sardientjes vinden ze heerlijk hier, zou zoals nadia al zegt eerst nog uit kunnen proberen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”