Rat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Rat

Berichtdoor Barfplaats

Nadia
5-sterren

Rat

Berichtdoor Nadia » Do 26 Nov 2009, 23:53

Ik weet niet goed waar dit thuis hoort..  Dus het mag evt verplaatst worden

Kain heeft afgelope zaterdag een rat uit het kanaal gevist..Ik weet niet of hij dood of levend was.
Nu zie ik daar zelf niet zo'n probleem in, hij heeft hem niet opgegeten of van gegeten. Hij kwam er alleen heeeel trots mee aanrennen  :D

Nu krijg ik her en der te horen dat het toch wel eens heel schadelijk kan zijn.. Dus ik denk, BP weet raad! Aangezien hij zo niks mankeerd of iets vertoond lijkt mij niet dat er iets aan de hand is. Maar als ik de da bel, denk ik dat ik toch wel weer iets aangesmeerd ga krijgen. Of wat dan ook. Kain heeft alle puppy entingen gehad. (incl rabiës).

Wat zeggen jullie? Toch nog even langs de da?
May Linn
5-sterren

Re: Rat

Berichtdoor May Linn » Vr 27 Nov 2009, 00:37

Ziekte van Weill kan o.a. door ratten over gebracht worden, maar die zit wel in de standaard cocktail-enting.
Als hij niet ziek aandoet, zie ik geen reden om langs de da te gaan.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Vr 27 Nov 2009, 00:46

Dat idee had ik ook al. Hij is niet hangerig, kijkt niet suf uit de ogen, geen diarree. Kan geen veranderingen merken in zijn gedrag. Was zelf ook al tot de conclusie gekomen.. Maar keertje teveel vragen kan geen kwaad ;)

Dank je!
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Vr 27 Nov 2009, 15:01

ff checken wat de incubatietijd is van de 'Leptobacil', dan weet je hoe lang je hem in de gaten moet houden  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”