rust compositum en epilepsie.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Moos
4-sterren

Berichtdoor Moos » Wo 25 Nov 2009, 19:26

Een vriendin van mij heeft een hondje met hele lichte epilepsie. Zij zou graag voor December rust compositum willen proberen (hond is bang voor vuurwerk). Kan dat gewoon, of is dat misschien een risico qua iets triggeren ofzo?
Angelique
5-sterren

Re: rust compositum en epilepsie.

Berichtdoor Angelique » Wo 25 Nov 2009, 19:37

Moos schreef:Een vriendin van mij heeft een hondje met hele lichte epilepsie. Zij zou graag voor December rust compositum willen proberen (hond is bang voor vuurwerk). Kan dat gewoon, of is dat misschien een risico qua iets triggeren ofzo?

Er is geen risico van extra triggeren, maar de aanwezige St. Janskruid in rust compositum heeft een contra- indicatie met Fenobarbital. Dus als de hond van je vriendin deze medicatie krijgt dan moet ze de Rust compositum niet gebruiken. Bij geen medicatie kan ze het wel gebruiken om stress te voorkomen/vermijden.
Moos
4-sterren

Berichtdoor Moos » Wo 25 Nov 2009, 19:38

Angelique schreef:Er is geen risico van extra triggeren, maar de aanwezige St. Janskruid in rust compositum heeft een contra- indicatie met Fenobarbital. Dus als de hond van je vriendin deze medicatie krijgt dan moet ze de Rust compositum niet gebruiken. Bij geen medicatie kan ze het wel gebruiken om stress te voorkomen/vermijden.

Nee, ze gebruikt inderdaad fenobarbital! Ben blij dat ik het even gevraagd heb dan, ik kon er op internet niks over vinden. Alleenm contra indicatie bij dracht en zogen, dus we gingen er eigenlijk al vanuit dat het wel kan.
Bedankt!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 25 Nov 2009, 19:46

Moos schreef:Nee, ze gebruikt inderdaad fenobarbital! Ben blij dat ik het even gevraagd heb dan, ik kon er op internet niks over vinden. Alleenm contra indicatie bij dracht en zogen, dus we gingen er eigenlijk al vanuit dat het wel kan.
Bedankt!

De bijsluiter van fenobarbital warschuwd voor het gebruik van St. Janskruid, maar jammer genoeg krijgen de meeste gebruikers deze er maar zelden bij :-\
Moos
4-sterren

Berichtdoor Moos » Wo 25 Nov 2009, 19:48

Angelique schreef:De bijsluiter van fenobarbital warschuwd voor het gebruik van St. Janskruid, maar jammer genoeg krijgen de meeste gebruikers deze er maar zelden bij :-\

Da's ook handig dan :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”