Over van kvv naar barf ???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

zahra
1-ster

Berichtdoor zahra » Zo 22 Nov 2009, 15:18

Hallo allemaal ,
Ik zal me eerst even voorstellen . Ik ben Thea en in het bezit van 5 hondjes . 4 shih tzu's (waaronder 1 pup ) en 1 boomertje (kruizing shih tzu/maltheser ) .Mijn hondjes hebben altijd kvv + brokjes gehad (75% vlees en 25% brokjes )Nu geef ik al een aantal weken uitsluitend kvv (energique , duck en smuldier (alleen de pens compleet ). Ik heb me helemaal ingelezen in het barfen , en dat is het !!!!!!!!! Ik vraag me alleen een aantal dingen af ???? De botmix van Richard kan ik die als bot rekenen , bv 1 kilo botmix en 2 kilo vlees (diverse diersoorten )??????? De vleesmix is dat compleet ????? Kan vlees- en botmix gemengd worden , en is het dan compleet ????????Uiteraard excl. de groentemix .Mijn hondjes hebben nog nooit echt bot gegeten , ik ben er een beetje benauwd voor !!!???? :o :o Een hondje eet niets dat groter is dan een speldeknop ????!!!!! Enfin , ik hoor graag reacties , hoe te beginnen .Alvast bedankt !!!!
Happy Tail
5-sterren

Re: Over van kvv naar barf ???

Berichtdoor Happy Tail » Zo 22 Nov 2009, 16:10

als je echt aan het barfen wilt, dan zijn die vleesmixen natuurlijk ongeschikt. ten eerst gemalen en ten tweede weet je niet precies in welke verhouding en wat er in zit......dus dan kun je helemaal niet ervan uitgaan dat het dan compleet is.
Compleet voer je met barf eigenlijk niet, dat is weer zo;'n kreet van brokkenfirma;s vind ik. ik eet ook niet iedere dag compleet, maar bezien over enkele weken wel zo veel mogelijk nuttige voedingsstoffen. Zo is het ook met barf

ook kleine honden kunnen prima barfen,. dan alleen wat kleinere botten van kleine dieren. dus dan zou je goed kippennek, kipkarkas, eendennek, konijn, haas, fazant, parelhoen ed kunnen geven als bot. orgaan en spiervlees kun je makkelijk klein snijden en portioneren.

en als een hond niets groters eet, dan moet deze dus nog leren kauwen. probeer het eens met ene platgeslagen kippen nek die je dan vasthoudt en aanbied. Vaak als ze honger genoeg hebben eten ze wel hoor. ze weten alleen niet meer hoe het is om te kauwen/om vlees klein te maken, omdat ze met brok en kvv alles zo naar binnen kunnen werken.
Zie het als een peuter die leert om vaste voeding te eten..
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 22 Nov 2009, 17:00

Barfen is zelf samenstellen en gemalen gemengd spul kopen is niet zelf samenstellen, want de maler heeft het samengesteld. Daar heeft Happy Tail helemaal gelijk in.

Als katten kunnen barfen dan kunnen kleine honden het ook. En over dwarskoppen die weigeren te kauwen weten wij kattenpersoneel ook mee te praten  :-X Kom eens buurten in de kattenhoek, daar vind je heel veel truken om eigenwijze apen over te zetten en hoe je een goed barfmenu voor kleine knagers samenstelt. Kippennekken, desnoods platgemept, zijn een prima beginnersbot, ook voor ukken. Kipkarkas/kippenrug/ kwartel, konijn, allemaal geschikt voor beginners.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”