Ik ben een beetje in de war

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Bounty
3-sterren

Berichtdoor Bounty » Wo 08 Sep 2004, 16:04

Ik kom net van de DA volgens haar heeft hij geen puppyschurft, omdat ze geen plekken enzo zag. Nu heb ik een wormenkuur en frontline meegekregen.

Ze zei dat een puppy brokken moet eten, omdat hij van vers vlees voer (carnibest/energique) te snel groeit. Ze vond hem flink, maar dat valt reuze mee als ik Macho vergelijk met zijn leeftijdgenootjes (amerikaanse bulldog) Verder zijn brokken beter voor de tandjes.

Ik zei, wil niet veranderen want ik hoor alleen goede verhalen over vers vlees voeding. Toen zei ze ineens ik weet niet precies wat Carnibest is.

Ik snap ook wel dat ze brokken wil verkopen, want de kliniek stond vol met Royal canin ;D

En voor zijn tanden heeft hij gewoon een bot (groot bot)
Weliswaar van een DSZ, omdat ik hem nog geen echte bot durft te geven.

p.s. Macho is 12 weken

groetjes Bounty, Rakoes en Macho
Angelique
5-sterren

Re:Ik ben een beetje in de war

Berichtdoor Angelique » Wo 08 Sep 2004, 16:15

Je hoeft je niet te laten verwarren door iemand de over een voer oordeelt wat ze bij nader inzien helemaal niet kent.
Blijf gerust gewoon lekker CB oid. voeren en dan gaat er niks mis met de groei of het gebit of wat dan ook.

Maar hij is wel weer leuk....op vlees groeien ze te hard, die schrijven we bij in het simpele uitsprakenboekje ;D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 08 Sep 2004, 16:23

Laat je niet verwarren door een DA die blijkbaar nul komma nul verstand heeft van voer. Ook zij heeft niet verder gekeken dan haar neus lang is en alleen geluisterd naar die luttele paar uurtjes college 'voeding voor huisdieren' gegeven door Hill's/Eukanuba/RC tijdens haar studie.

Ten eerste: een hond groeit juist langzamer/stabieler wanneer hij met vers gevoerd wordt.

Ten tweede: brokken bevatten heel veel koolhydraat (45% en meer) en juist koolhydraat veroorzaakt vieze gebitten!! Daarnaast kauwt een hond niet op brokken en hebben ze al helemaal geen reinigend effect.

Twee maal fout dus van jouw DA.
Netty
5-sterren

Berichtdoor Netty » Wo 08 Sep 2004, 16:25

maar goed, je bent eigenlijk nog niks op geschoten, alleen dat je erg onzeker bent geworden.
ik ken je hond niet dus weet ik ook niet echt wat hij/zij heeft.
je schrijft dat hij/zij geen puppie schurft heeft, hij /zij zal wel jeuk hebben.
ik ben absoluut geen deskundige hier, er zijn mensen die je veel beter raad kunnen geven dan ik.
maar ik wil toch ff zeggen dat je het goed gedaan hebt en dat je in ieder geval het mens verteld hebt dat jij je hond versvoer wilt blijven geven.
ik wens je veel sterkte verder met je pup, die heeft in ieder geval een baasje die het beste met hem/haar voor heeft. ;D ;)
Bounty
3-sterren

Berichtdoor Bounty » Wo 08 Sep 2004, 21:56

Hoi Lizzy,

Dat vertelde ik haar ook dat ik juist het tegenovergestelde had gehoord.

Verder wist ik ook dat er erg veel koolhydraten in brokken zit, maar wist niet dat dat slecht was voor zijn gebit.

Nu heb ik weer wat geleerd ;D

Groetjes Bounty, Rakoes en Macho

[quote="Lizzy"]
Laat je niet verwarren door een DA die blijkbaar nul komma nul verstand heeft van voer. Ook zij heeft niet verder gekeken dan haar neus lang is en alleen geluisterd naar die luttele paar uurtjes college 'voeding voor huisdieren' gegeven door Hill's/Eukanuba/RC tijdens haar studie.

Ten eerste: een hond groeit juist langzamer/stabieler wanneer hij met vers gevoerd wordt.

Ten tweede: brokken bevatten heel veel koolhydraat (45% en meer) en juist koolhydraat veroorzaakt vieze gebitten!! Daarnaast kauwt een hond niet op brokken en hebben ze al helemaal geen reinigend effect.

Twee maal fout dus van jouw DA.
[/quote]
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”