Eendenkarkas, hoe lang goed?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kiba

Berichtdoor Kiba » Wo 11 Nov 2009, 09:12

Haai,

Maandagavond laat (23.00) heb ik een bevroren eendenkarkas in de koelkast gelegd. Vanochtend was het op sommige plaatsen nog licht bevroren. Ik wil het eigenlijk morgen pas geven, kan dat? Ik weet nml van kipkarkassen dat ze dan niet meer zo fris ruiken... 

Bedankt!
Happy Tail
5-sterren

Re: Eendenkarkas, hoe lang goed?

Berichtdoor Happy Tail » Wo 11 Nov 2009, 09:19

ik heb soms ook dingen die ruim 36 uur geleden ontdooid zijn, kan inderdaad niet zo frits meer ruiken, maar de honden vinden dat dan nog lekkerder. Eend gaat ook wat zoetig raar ruiken, maar dat vinden de honden niet erg.
Ze vreten toch ook wel eens dode hazenkarkas die ze onderweg vinden en ik geloof niet dat die een halve dag geleden uit de vriezer zouden zijn gekomen.....daarvan krijgen ze als je hond een goede weerstand heeft niets. De maag van je hond op vers is dusdanig zuur dat er weinig in kan overleven aan bacterie.
Ik geef het gewoon als het een beetje op smaak komt
Hertog
3-sterren

Berichtdoor Hertog » Wo 11 Nov 2009, 10:42

Hoe harder het stinkt hoe groter het enthousiastme.
(smerig beest)
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Wo 11 Nov 2009, 13:47

Hier ook hoe ranziger des te smakelijker voor de dames .
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 11 Nov 2009, 15:53

Kiba schreef:Haai,

Maandagavond laat (23.00) heb ik een bevroren eendenkarkas in de koelkast gelegd. Vanochtend was het op sommige plaatsen nog licht bevroren. Ik wil het eigenlijk morgen pas geven, kan dat? Ik weet nml van kipkarkassen dat ze dan niet meer zo fris ruiken... 

Bedankt!

Haai back,

Het ligt er maar net aan hoe vers iets was voordat het de vries in ging. Een normaal vers produkt moet na ontdooiïng in de koelkast toch zeker nog 3 dagen goed blijven in die zin dat het niet stinkt, of plakkerig wordt. Als iets direkt na ontdooien al ranzig wordt dan is het al niet vers c.q op het randje van ranzig de vriezer in gegaan.
Nu is het voor een hond niet erg dat vlees iets rijper is, maar persoonlijk wil ik altijd graag vers spul voeren en geleverd krijgen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”