ontwormen/het woud

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

ontwormen/het woud

Berichtdoor Barfplaats

smurfie
2-sterren

ontwormen/het woud

Berichtdoor smurfie » Di 10 Nov 2009, 20:12

Hallo
Ik was op zoek in de bib naar berichten van ontwormen, ik las natuurlijk dat de meesten onder U de poep laten onderzoeken bij de da, dt is ok,ga ik ook doen. Maar goed wat ik wilde schrijven is het volgende, iemand stuurde de poep op naar 'het woud' en wat lees ik daar het volgende; "Honden en katten moeten commercieel voer krijgen, of voer dat voldoende is gekookt, om zo infectie door ongekookt vlees te voorkomen. Huisdieren mogen geen toegang krijgen tot dode knaagdieren, karkassen, nageboortes of afgedreven foetussen van schapen of runderen" weten die dan meer!!!!  :-\
grtn
dogsunlimited
5-sterren

Re: ontwormen/het woud

Berichtdoor dogsunlimited » Di 10 Nov 2009, 22:41

Ik maak alweer een tijdje gebruik van het jaarlijkse ontlastingonderzoek via Het Woud en heb een alleraardigste correspondentie achter de rug ivm het niet chemisch ontwormen van mijn vaccinosishond en de risico's die er aan verbonden zouden kunnen zijn. In de rauwe voeding die mijn honden verstrekt krijgen, zit o.a. parasietafdrijving (kruiden, rauwe honing, pompoenpitten etc.) en bij een vermoeden van ontworm ik met Parasieten Compositum. Ik vraag specifiek om te checken op de lintwormen en andere ellendelingetjes die veelvuldig in wild en ander vlees kunnen voorkomen en vermeld er bij dat de honden rauw gevoerd worden. 
Ze zijn tot nog toe worm- en eivrij bevonden.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 11 Nov 2009, 12:18

Dode knaagdieren kunnen larven van lintwormen bevatten (zijn tussengastheren). Foetussen kunnen worden 'afgedreven' als gevolg van ziektes die ook voor honden en katten zeer schadelijk zijn. Ook kunnen ze de ziekte meedragen en zo andere koeien of schapen besmettten. Dit soort foetussen wordt ook door de Rendac verwerkt om die reden.

Als jouw hond vlees, botten en organen eet van voor menselijke consumtpie goedgekeurde dieren dan kan er eigenlijk niks fout gaan.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 12 Nov 2009, 09:55

Mevroi Kruim schreef:Dode knaagdieren kunnen larven van lintwormen bevatten (zijn tussengastheren).

Ot eet ook graag knaagdieren; ratten, muizen, gerbils. Deze zijn ook al dood en bevroren en komen van de groothandel.
Kunnen daar dan ook lintwormen inzitten, of bedoelen ze vrije buitenmuizen oid?
pieterendiaan

Berichtdoor pieterendiaan » Do 12 Nov 2009, 11:02

ik ook alleen maar hele goede ervaring met het woud. Ze weten dat ik rauw voer en nooit wat over gehoord. Hebben zelfs laatst voor mij nog extra op giardia getest, was allemaal geen moeite. Ik ken dus alleen maar goede service en geen woord gehoord over rauwe voeding oid.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 12 Nov 2009, 13:10

koekje schreef:Ot eet ook graag knaagdieren; ratten, muizen, gerbils. Deze zijn ook al dood en bevroren en komen van de groothandel.
Kunnen daar dan ook lintwormen inzitten, of bedoelen ze vrije buitenmuizen oid?

Nee, want die worden behoorlijk steriel gefokt en gehouden. Zou ook niet best wezen en niet zo gezond voor meneer Kiezenbrink z'n omzet ...
Ze hebben het over buitenmuizen.
smurfie
2-sterren

Berichtdoor smurfie » Do 12 Nov 2009, 14:29

Hi,
Dan ben ik gerust, ik bestel mijn eten in budel/leende en daar hebben ze ook muizen,ratten,hamsters enz. ik veronderstel dat die ook steriel kweken.
grtn
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Vr 13 Nov 2009, 01:17

dat assortiment van lupa-diervoeding komt ook van kiezebrink.
smurfie
2-sterren

Berichtdoor smurfie » Vr 13 Nov 2009, 08:58

dag koekje,
Oh dat wist ik niet, is dt goede kwaliteit (hond gezien) :biggrin2: dat is voor mij het dichtst bij.
gtn
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Vr 13 Nov 2009, 14:56

ik bestel bij kiezebrink zelf en ben erg tevreden over kwaliteit, prijs en service.
smurfie
2-sterren

Berichtdoor smurfie » Vr 13 Nov 2009, 22:48

tja het is blijkbaar heel lekker, want mijn gabber wil zijn brokken niet meer  :-\
grtn
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 13 Nov 2009, 23:26

Verstandige Gabber  :D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”