wormenkuur

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

wormenkuur

Berichtdoor Barfplaats

smurfie
2-sterren

wormenkuur

Berichtdoor smurfie » Di 10 Nov 2009, 19:23

Hallo,
Ik meende deze week een ontwormingskuur te doen, maar nu las ik toevallig iets, dat hierdoor het darmsysteem naar de knoppe gaat?
mijn hond eet kvv en soms barf, is het dan beter dat er geen ontwormingskuren meer gebeuren? en hoe weet je dan of hij geen wormen meer heeft? dit zijn misschien rare vragen, maar ik ben ook nog maar pas bezing met kvv en barf.
grtn
Angelique
5-sterren

Re: wormenkuur

Berichtdoor Angelique » Di 10 Nov 2009, 19:31

Ontwormen doe je als je hond wormen heeft en ja, dan help je tijdelijk de darmflora om zeep, maar als er wormen zijn ..so be it. Zijn er geen wormen en je ontwormd omdat dat toevallig in je agenda staat dan ontworm je dus voor de kat z'n joker want je kunt niks dood maken wat er niet zit.
Aan het hebben van wormen hangen wat lichamelijk klachten (vermageren, jeuk, hoesten, slechte ontlasting) en als mijn honden die zouden vertonen dan ontworm ik ze, eerder niet, want met ontwormen omdat het op de agenda staat crëer je alleen een schijnveiligheid. Jij denkt immers niet aan wormen bij je hond als je deze onlangs ontwormd hebt en een eventuyele wormbesmetting zou zich dan heerlijk uit kunnen breiden en jij maar denken dat je safe zit.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Di 10 Nov 2009, 19:39

Je kunt ook mestonderzoek laten doen . Dan moet je van 3 dagen de ontlasting bewaren in de koelkast en bij de DA kunnen ze het dan nakijken. Ontwormingskuur preventief geven is toch weer rommel in het hondenlijf stoppen.
smurfie
2-sterren

Berichtdoor smurfie » Di 10 Nov 2009, 20:19

hoikes,
Bedankt voor de info, en sorry ik ben gaan zoeken in de bib. maar toch tof dat jullie antwoorden.
grtne
annielaumen
5-sterren

Berichtdoor annielaumen » Di 10 Nov 2009, 20:45

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”