Nieuw lid, vragen C.B. of C.V.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

cream_1986
1-ster

Berichtdoor cream_1986 » Wo 04 Nov 2009, 10:02

Hallo allemaal! Allereerst zal ik me even voorstellen:
Ik ben Nadine, woonachtig omgeving Utrecht en 23 jaren jong. Ik woon pas een half jaar samen met vriendlief in een heerlijk huisje. Sinds augustus zijn we in het bezit van een heerlijk 3-potige poesje van een jaartje oud. Zo, even snel in een notendop ;) Ik heb slechts beperkt vriesruimte (allemaal vol met mensenvoer hihi).

Mevrouwtje heeft voor zover bekend altijd brokjes gekregen, maar ik heb het idee dat ze daar altijd honger van blijft houden. Als ze 60gram mag op een dag, eet ze rustig 30gram achter elkaar weg als ze de kans krijgt....  ::)

Verder krijgt ze als ik bijv. kip of konijn klaar maak daar wel wat van, vind ze heerlijk! Zachtvoer krijgt ze niet, maar ik geloof dat ze daar een moord voor zou doen. Ze is totaal niet kieskeurig en eet alles wat los en vast zit (inclusief mijn crackers als ik film zit te kijken  ;D)

Nou heb ik hier al aardig wat gelezen, voornamelijk over Carnibest. Ik las dat Carnivoer nieuw is, maar ongeveer hetzelfde maar dan handiger verpakt. Is hier iemand die me wat kan vertellen over de grootte van die "worsten", en hoeveel ze er van eten per dag. Onze poes is nét 4kg maar zou wat lichter mogen heb ik het idee. Is het uberhaupt handig om met Carnibest of Carnivoer te beginnen als je maar 1 kat hebt? Aangezien je de worst ontdooien moet en die dan nog maar beperkt mee gaat.

Zijn er adressen in Utrecht omgeving waar ze het voor een redelijke prijs verkopen trouwens? Of kan je het beter online bestellen?

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie.
bloemetje
5-sterren

Re: Nieuw lid, vragen C.B. of C.V.

Berichtdoor bloemetje » Wo 04 Nov 2009, 10:27

Carnibest en Carnivoer zijn wel aardig vergelijkbaar volgens mij qua kwaliteit. Ik zou gewoon allebei voeren!
Mijn dames eten Carnibest. Omdat ik geen Carnivoer krijgen kan. Zo af en toe eten ze ook weleens Rodi, Duck of Energique (alles zonder pens natuurlijk).

Die worst moet je simpelweg een beetje laten ontdooien totdat je het snijden kan. Dan kun je hem door de helft snijden en weer invriezen! Die worsten van CB zijn geloof ik 500 gram. Je kan ze ook meer doorsnijden maar je moet dan even kijken hoe lang je ermee doet. Als het helemaal ontdooit is kan je het nog een dag of 2/3 bewaren in de koelkast.
ibbi
5-sterren

Berichtdoor ibbi » Wo 04 Nov 2009, 15:15

carnivoer is wel in verpakkingen van 250 gram - dat zou zeker genoeg zijn voor 2 dagen voor je kat.
125 gram per dag - maar 't is een beetje uitproberen, en kijken hoeveel voer er nodig is om wat af te vallen.
misschien is 80 a 100 gram voldoende per dag.

en kijken of ze het lust , de één lust geen carnibest, de ander geen carnivoer, nr. 3 wil alleen bibi of bandit of haaksbarf eten... er zijn verschillende merken dus testen maar  :)

succes!
Denise1
2-sterren

Berichtdoor Denise1 » Wo 04 Nov 2009, 21:03

Welkom  ;D

Ik kocht toen ik nog CB gaf altijd kiloworsten en die verdeelde ik dan als ik thuis kwam (was aan de andere kant van de stad dus dan was het al wat ontdooit) in 4 porties om in te vriezen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”