Welke speciale eisen aan dieet voor hart+leverpatiënt?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Anthraciet
5-sterren

Berichtdoor Anthraciet » Do 29 Okt 2009, 09:25

Zoals in het andere topic al gemeld, is onze Ingvar ernstig ziek.

Hij heeft in ieder geval een hartprobleem, maar de dierenarts vermoed nu ook een leverprobleem (evt. veroorzaakt door het hartprobleem).

Ik krijg vanmiddag te horen hoe zijn bloedwaardes zijn, maar word gek van het wachten en wil eigenlijk alvast onderzoeken wat ik hem evt. kan geven qua eten om zijn hart en lever te ontzien.
Want natuurlijk wil ik niet aan de brokken die mijn dierenarts misschien wel gaat voorstellen (hij weet dat ik barf en dat ik erg eigenwijs ben, dus misschien begint ie er niet over....)

Maar zijn er bepaalde dingen die Ingvar dan juist niet of misschien extra veel zou moeten hebben?

Ik doe nu even alles om bezig te blijven, want de onzekerheid maakt me gek...  :'( :'(
koekje
Moderator

Re: Welke speciale eisen aan dieet voor hart+leverpatiënt?

Berichtdoor koekje » Do 29 Okt 2009, 09:34

ik ben er zelf niet in thuis, maar ik denk dat flin en astrid je wel verder kunnen helpen. voor het lever-gedeelte iig.
ik zou zelf geen hele botten geven, maar gemalen prak (of kvv) of eventueel blik. dan hoeft hij niet zo veel moeite te doen en verteerd mss (gemalen barf en kvv iig) wat makkelijker. als hij uberhaupt wil eten of je het er anderzijds inkrijgt.

astrid heeft volgens mij een lever-dieet (barf) gemaakt voor sofi. dat is met aanpassingen vast ook wel op katten toepasbaar.
flin heeft een kat die iets aan zn lever heeft en er staat vast nog wel ergens in de medische afdeling (of de gewone kattenbarfafdeling) een draadje daar over.
ik dacht dat lever-katten (en honden) juist wel behoefte hadden aan koolhydraten.

sterkte  :bigarmhug:

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”