Mijn maalmenutje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Mijn maalmenutje

Berichtdoor Barfplaats

Denise1
2-sterren

Mijn maalmenutje

Berichtdoor Denise1 » Za 24 Okt 2009, 10:25

Hoi,

Ik wil graag even een maalmenutje aan jullie voorleggen:

400 gr. smuldier kip
1200 gr. kuikenbouten
600 gr. lamskarbo (botje wou er niet door dus die weggedaan)
1000 gr. kipfilet
530 gr. gehakt (rund natuurlijk)
125 gr. lamsnier
200 gr. lamshart
200 gr. lamslever
50 gr. kippemaagjes (omdat ik niet meer nier had had er eentje gehaald die lichter was dan ik dacht)

Het werd ook meer dan ik dacht dus voor 17 dagen voer dit is het max wat ik maal ik schrok echt wel van de hoeveelheid. Maar de organen moesten echt op.

Voor de geinteresseerden dit kostte totaal iets van 15 euro. Dus ongeveer 88 cent per dag.

Tussendoor krijgen ze elke donderdag een geklutst ei. Een keer per twee weken trek ik ook een verpakking smuldier vleescompleet los want hier zijn ze echt dol op.

Lillie krijgt van mij ook nog kippenekjes en muis blieft dit niet maar wil graag kauwstaafjes (pens of gedroogd kipfilet).

Dan wil ik eigenlijk nog vragen wat jullie denken over kattenmelk. Daar zit taurine in. Kan ik dat gewoon als verwennerij af en toe eens extra geven???
Laatst gewijzigd door Denise1 op Za 24 Okt 2009, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
flin
5-sterren

Re: Mijn maalmenutje

Berichtdoor flin » Zo 25 Okt 2009, 17:54

''k tel 3 diersoorten....vindt ik perzzoonlijk wat karig, maar 'k ga er vanuit dat je dit wilt gaan uitbreiden..

als startmenu is 't natuurlijk wel te doen, je bot-% zit ook wat aan de lage kant;
'k kom in je menu op zo'n 32 % vleesbot, en 'k lees dat je daarnaast nog kippennekken geeft, dus dan zou dat weer wat uitmiddelen

heb je nog aan vette vis gedacht?

ist mogelijk voor je om aan parelhoen, konijn, of kwartels te komen? voor de meeste katzels heeerlijk!
Denise1
2-sterren

Berichtdoor Denise1 » Ma 26 Okt 2009, 09:58

Ik weet het het is karig maar ja ik kan nog niet aan meer komen. Ik wacht op een meebestelling met herby.

Botpercentage zit express wat aan de lage kant (voor muis die heeft heeeeel snel te harde ontlasting dan komt er bij hem echt bloed bij die moet ik echt rond de 40% bot houden) maar dit is idd te laag. Ik tel die smuldier ook mee met bot trouwens daar zit best veel bot in als ik het uit elkaar trek.

Vette vis was ik vergeten te vermelden maar die krijgen ze ook wekelijks, zalm of sardine.

Qua vleessoorten blijf ik hier echt steken op kip, rund en lam de rest kan ik hier nergens vinden. Bij de herby wou ik de soorten bestellen die ik hier niet vinden kan dus: botmix zalm, fazant, haas, konijn, eend, gans. En dan van alles wat dus orgaan, karkassen en spiervlees. Ik wou ook wild assortie bestellen ben wel nieuwschierig wat hierin zit.
- pien -
5-sterren

Berichtdoor - pien - » Ma 26 Okt 2009, 15:36

Wild assortie vinden ze hier waanzinnig lekker  :D
Denise1
2-sterren

Berichtdoor Denise1 » Vr 30 Okt 2009, 11:27

Wat zit erin dan??
Barfplaats
Gesponsord bericht