Schone pens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Schone pens

Berichtdoor Barfplaats

Anne in Duitsland
5-sterren

Schone pens

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 22 Okt 2009, 10:24

Het pensvraagstuk blijft voor koppijn zorgen in Spanje. Vuile pens mag hier niet verkocht worden, en dus is er gewoon niet aan te komen. Een aantal slagers is al voor me wezen vragen bij het slachthuis, maar ze krijgen het niet mee.

Nou heb ik een slager gevonden die me wel schone, ongekookte pens kan bezorgen. Daar zit natuurlijk niks interessants meer in qua voedingsstoffen, maar misschien dat mijn honden er plezier aan beleven om eraan te scheuren en te trekken? Wat denken jullie, loont het de moeite een lap te bestellen? Hoe het is schoongemaakt, weet ik niet, dat moet ik nog navragen. Als de boel gebleekt is, dan beginnen we er natuurlijk niet aan.
Lizzy
Moderator

Re: Schone pens

Berichtdoor Lizzy » Do 22 Okt 2009, 10:38

Schone pens is niet echt voedzaam. Het bevat natuurlijk wel wat eiwitten, vitamines en mineralen maar minder dan spiervlees. En door het ontbreken van goede bacterieen, is de pens "mede vrij zinloos". Maar als lekkere knaaglap voor af en toe: is het natuurlijk prima. Mocht je hond het in 1 keer doorslikken, zo'n lap, dan is het tandreinigend-technisch ook knap waardeloos en dan zou ik het zelf niet meer voeren.
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 22 Okt 2009, 10:48

Dank! Wat het doorslikken betreft: de slager dreigde met lappen van 5-6 kilo, dus ik denk dat zelfs mijn gulzigaards daar wel langer dan een seconde mee doen.
Maar ik ga eerst even navragen hoe die dingen worden schoongemaakt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”