voorlopige conclussie tessa

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Do 15 Okt 2009, 16:01

Ze verwachte een hele dominante hond zo stond in de papieren die ze had gehad van mijn eigen dap , stond dus al vreemd te kijken dat ze alles kon doen ::)

er schijnt wat te wezen met haar alvleesklier, ze kan geen zetmeel verdragen vandaar, dat ze ook na al dat gras eten aan de diaree gaat

ze heeft last van haar buik die doet zeer, maar kon niet zeggen wat het was eerst een ontlastings onderzoek, daarna evt echo
verder die huid ziekte is de vraag of ze die voor 100% kan behandelen met homopatische middelen
dus ja we moeten nu even verder afwachten, we worden gebeld voor een nieuwe afspraak
Laatst gewijzigd door connie63 op Do 15 Okt 2009, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-Annemarie-
5-sterren

Re: voorlopige conclussie tessa

Berichtdoor -Annemarie- » Do 15 Okt 2009, 16:07

Goed dat jullie geweest zijn!  :bigarmhug:
Succes met de verdere onderzoeken; ik hoop dat ze snel iets voor Tessa kunnen doen.  :-*
spreeuwtje
5-sterren

Berichtdoor spreeuwtje » Do 15 Okt 2009, 16:14

slecht tegen eiwitten kunnen..
wat zou dat voor gevolgen hebben met haar barf??
lijkt me een lastige..
connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Do 15 Okt 2009, 16:16

spreeuwtje schreef:slecht tegen eiwitten kunnen..
wat zou dat voor gevolgen hebben met haar barf??
lijkt me een lastige..

sorry het was zetmeel ik zie ze even nog vliegen van alle info die ik gehad heb :-[
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Do 15 Okt 2009, 16:17

In ieder geval word er nu aan gewerkt  ;)
Geen medicijnen mee gekregen?
connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Do 15 Okt 2009, 16:19

nee ze wil eerst meer onderzoek, voor dat ze medicijnen geeft
JoNoMo
4-sterren

Berichtdoor JoNoMo » Do 15 Okt 2009, 21:22

doen ze ook een bloedonderzoek,want met alleen een ontlasting onderzoek kunnen ze niet zien of het de alvleesklier is.
connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Do 15 Okt 2009, 21:33

JoNoMo schreef:doen ze ook een bloedonderzoek,want met alleen een ontlasting onderzoek kunnen ze niet zien of het de alvleesklier is.

nou dat is dus het gekke maar ze is het na gaan kijken in de computer en het was alleen, met de ontlasting te zien, alleen als het onstekingen zijn is het wel te zien in het bloed, want ze is speciaal het nog gaan opzoeken anders had ze gelijk dat bloedonderzoek gedaan
JoNoMo
4-sterren

Berichtdoor JoNoMo » Do 15 Okt 2009, 21:39

connie63 schreef:nou dat is dus het gekke maar ze is het na gaan kijken in de computer en het was alleen, met de ontlasting te zien, alleen als het onstekingen zijn is het wel te zien in het bloed, want ze is speciaal het nog gaan opzoeken anders had ze gelijk dat bloedonderzoek gedaan

Met een ontlastings onderzoek kunnen ze zien of er teveel bacteriën in zitten en teveel vetten.
Maar dat kan ook aan iets anders liggen.
Met een TLI test kunnen ze gelijk zien of het aan de alvleesklier ligt
connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Do 15 Okt 2009, 21:42

JoNoMo schreef:Met een ontlastings onderzoek kunnen ze zien of er teveel bacteriën in zitten en teveel vetten.
Maar dat kan ook aan iets anders liggen.
Met een TLI test kunnen ze gelijk zien of het aan de alvleesklier ligt

ja ik weet het ook niet ik ga er van uit dat ze weet wat ze doet, ik heb geen verstand van deze dingen ik wacht het wel af, meer kan ik even niet doen
Sher
5-sterren

Berichtdoor Sher » Do 15 Okt 2009, 23:28

Ik hoop dat dit iets gaat opleveren.  :-*
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Vr 16 Okt 2009, 06:09

Er moet idd echt 'n bloedonderzoek gedaan om pancreatitis vast te stellen
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.dobermannvereniging.nl/modul ... oryid=1252
http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=57
Laatst gewijzigd door mahuni op Vr 16 Okt 2009, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.
connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Vr 16 Okt 2009, 10:34

ja als ik deze stukken zo lees gaat het via het bloed, maar de dierenarts had het over als je de ontlasting had en daar jodium over heen gooide en het werd zwart , dat ze het zo kon vaststellen, nou maandag ga ik naar nordhorn om haar ontlasting weg te brengen

dan zal ik dit gelijk aan kaarten want zij had het inderdaad over die • Exocrien gedeelte:vanwege dat toen zij nog op brokken stond de eerste 6 maanden had ze daar last van en daarna is ze over gegaan op kvv en had nergens last van, en nu door die auto immuun ziekte
begon die diaree ook weer en zeker sinds ze op pretnison staat en echt een party gras probeert op te eten ik probeer dat wel tegen te houden maar ze is soms sneller als ik, maar ik ga het er in iedergeval over hebben maandag als ik ga bedankt iedegeval voor de info
mcSnurk
5-sterren

Berichtdoor mcSnurk » Vr 16 Okt 2009, 10:42

zou het kunnen.....ik vraag maar.....
ik heb ooit gelezen dat bij bepaalde dosissen prednisolon de hond een maagbeschermer nodig heeft omdat het de maag irriteerd. Ook ivm de buikpijn :-\
Want wat deed ie eerst, gras eten waarvan hij buikpijn/diarree krijgt, of vreet hij gras omdat ie buikpijn heeft? :-\

Die van ons spuugde bloed van de pred. en had bloed in urine en ontlasting, dus laat staan dat ie buikpijn had ::)
connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Vr 16 Okt 2009, 11:50

gemmaa schreef:zou het kunnen.....ik vraag maar.....
ik heb ooit gelezen dat bij bepaalde dosissen prednisolon de hond een maagbeschermer nodig heeft omdat het de maag irriteerd. Ook ivm de buikpijn :-\
Want wat deed ie eerst, gras eten waarvan hij buikpijn/diarree krijgt, of vreet hij gras omdat ie buikpijn heeft? :-\

Die van ons spuugde bloed van de pred. en had bloed in urine en ontlasting, dus laat staan dat ie buikpijn had ::)

ze eet gras omdat ze honger heeft gewoon gemaaid gras wat dan al een tijdje  ligt en hele bonken zijn, buikpijn heb ik verder niks van gemerkt dat kwam eigenlijk bij het betasten bij de dierenarts naar boven, dus dat gaat ze ook uit zoeken bloed hen ik ook nog nooit gezien bij haar ontlasting het is gewoon grijs en dat zou dus duiden op dat ze haar zetmeel niet verteerd dit is alleen wat er gezegt is he ik ga er van uit dat ze weten wat ze doen, voor mij is het nu ook even afwachten
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”