zelf oplossen of naar DA

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

zelf oplossen of naar DA

Berichtdoor Barfplaats

Sandra K
3-sterren

zelf oplossen of naar DA

Berichtdoor Sandra K » Do 15 Okt 2009, 08:42

Vorige week vrijdag had Brasso bloed in het laatste deel van zijn ontlasting. Een behoorlijke gloeps, nog vers rood bloed. Verder was er niets met hem aan de hand. Staartje omhoog, goed eten. De dag erna gewone maar wat weinig ontlasting. De dag daarna kwam er een enorme klont darmslijm en sindsdien is zijn ontlasting weer gewoon. Maar hij heeft 's avonds steeds een harde buik en eet veel gras. Ik heb het idee dat zijn spijsvertering nog niet weer lekker loopt. Of hij nu gewoon bot eet of alleen spiervlees maakt niet zoveel uit.
Vanmorgen heb ik maar eens alleen een eitje met honing en groente gegeven. Even wat rust voor zijn ingewanden. En ik zit te denken aan een kuurtje propolis. Maar ik ben ook bang dat dat misschien nu slecht valt. Of zal ik hem een paar dagen op alleen spiervlees of op KVV zetten?
Of toch naar de DA (nog niet gedaan omdat ik bang ben dat er dan een hoop overbodige rommel in zijn lijf komt in de vorm van AB oid)?
calimero_a
4-sterren

Re: zelf oplossen of naar DA

Berichtdoor calimero_a » Do 15 Okt 2009, 08:51

nog niet gedaan omdat ik bang ben dat er dan een hoop overbodige rommel in zijn lijf komt in de vorm van AB oid

je kunt altijd langs gaan en even na laten kijken/ informeren, en uiteraard bepaal JIJ of er ab oid in z'n lijf komt, als jij nee zegt gebeurt het niet, klaar.. iig veel succes ermee...
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 15 Okt 2009, 09:35

zou hem wat lichtverteerbaars te eten geven de komende dagen, en een goede probiotica geven..
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 15 Okt 2009, 09:39

Ik zou hem de komende dagen alleen wat spiervlees geven met extra probiotica en Okugest van VSM. En verder goed in de gaten houden en bij de geringste twijfel natuurlijk naar de DA.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”