bericht over Gorby

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

bericht over Gorby

Berichtdoor Barfplaats

Jacqueline1968
3-sterren

bericht over Gorby

Berichtdoor Jacqueline1968 » Za 10 Okt 2009, 21:03

Hoi forummers.

een poosje geleden heb ik jullie over Gorby onze Riesen Schnaus vertelt die we enkele maanden terug zeer verwaarloosd in huis hebben genomen en nu maar bleef tobben met diarree. Ik wilde jullie even laten weten hoe het is gegaan.
14dagen terug had hij opeens alleen maar slijm,water en bloed (uiteraard op zaterdag, das leuk met een weekendconsult  :() Maar goed, we moesten echt. Nog even overlegd met de klassiek homeopate die net met haar behandeling was gestart, maar zij stond op een bezoek aan de da, ook gezien het feit dat Gorby zo'n bloedarmoede en tekort aan witte bloedcellen had gehad nog niet lang geleden) maar ze had net zijn casus binnen en gezien op welke voeding hij stond, licht verteerbare brokjes van Eukanuba, en daar moest hij van haar per direct vanaf, wat de da ook zou zeggen. Hij moest in 1e instantie over op een seafood, deze brokjes zijn van zalm met aardappelen en dan speciaal voor de hond. Een totaal andere eiwitbron, versvlees vond ze te vroeg, is wel iets waar ze op den duur naar toe wil gaan, maar na wat Gorby al door had gemaakt, nu eerst dit.

De da bevond Gorby verder gezond, geen koorts, mooie roze slijmvliezen, goede hartslag, maar wel slijm en bloed in het einde van de darm. Dus ze vond dat hij een korte kuur sulfasalazine nodig had om de boel (en het is een rotmiddel, ik weet het, ik heb het zelf geslikt) tot rust te brengen. We konden (helaas) niet anders als het met haar eens zijn. We hebben haar vertelt over de klassiek homeopate en oa haar voedingsadvies, en de da........ die was het er roerend mee eens, schrok ervan dat haar collega Gorby op deze brok had gezet en had gehouden.

Dus sulfa gegeven, 3 dagen de volle lading, toen was de ontlasting normaal. En gelijk cold turkey overgezet op de seafood brokjes die zaterdag, het kon toch al niet rotter met die darmen. De rest van de sulfa hebben we met 1 per dag op gemaakt (in overleg met de kl. homeopate). Inmiddels is Gorby bijna een week van alle medicatie af, krijgt hij die brokjes en mag hij van die witte botten van farm-food. Hij is een enorme kluiver, die ontzettend veel spanning en energie kwijtraakt met het "slachten" van zo'n bot. Verder krijgt hij niets.

Maar het gaat goed, en dat is voor ons alle 3 een enorme verademingn na 4maanden een hond met af en aan diarree, nooit helemaal gerust zijn, nooit helemaal gerust gaan slapen. Gorby komt nog niet aan op gewicht (hoewel hij 35kg weegt en er maar 32 woog toen we hem kregen) daar mag nog wel 3kg bij. Maar hij ziet er goed uit en heeft veel energie.

Inmiddels is hij ook onder behandeling bij een dierfysio die ook osteopate is. Hij had duidelijk een stijve rug, lekt heel soms wat urine en 1 voorpoot trilt. Zij vond een behoorlijk vastzittende rug en heeft Gorby de eerste behandeling behoorlijk te pakken gehad. De urinelekkage komt daar zeker vandaan (uit zijn rug), maar ze vond verder geen echte afwijkingen, niks wat niet goed gaat komen.

Kortom: het gaat goed met Gorby. Deze week heb ik een consult bij de kl.homeopate. Ik ben benieuwd. Gorby krijgt 3 soorten druppels, 2 echt voor zijn darmen/slijmvliezen en 2 voor zijn persoonlijkheid die toch heel wat deuken heeft opgelopen in zijn tot nu toe echt niet altijd fijne leven.

De volgende stap zal wel vers vlees toevoegen zijn. Als hij verder is kom ik zeker hier neuzen voor die die ik hem kan geven, vooral ook om tegemoet te komen aan zijn kauwbehoefte, en dan wel afgestemd op de kaakkracht van zo'n grote hond.

Thanx voor het meeleven in 1e instantie !!!
Ik heb al veel geleerd van het meelezen hier en blijf dat zeker doen.
Too
5-sterren

Re: bericht over Gorby

Berichtdoor Too » Za 10 Okt 2009, 21:11

Fijn dat t nu beter gaat!

Tja , je bent barfer of niet..  ;), ik denk dat jullie Gorby nog meer gaat winnen wanneer hij straks vers voer krijgt

Hou je ons nog op de hoogte?
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Za 10 Okt 2009, 23:21

Hoi Jaqueline,

Fijn dat het nu beter gaat met Gorby!!!
Ik ben bij mijn hond ook geeindigd met Seafoodbrokjes, nadat we zo'n beetje alle merken wel gehad hadden.
Maar het bleven brokken en dat was gewoon niet meer wat ik wilde, dus vandaar cold turkey overgegaan op vers (eerst KVV) en wonder boven wonder, de hond die reeds 9 jaar vaak diarree had, heeft nooit meer ergens last van gehad!!!
Dus ik denk dat je niet huiverig hoeft te zijn voor de overstap op vers!  ;)

Heel veel geluk met Gorby!!!  :) 
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Zo 11 Okt 2009, 19:50

Ik moet zeggen dat ik die seafoodbrokjes niet heel smaakvol vind klinken, maar als Gorby ze te doen vind en het helpt is het fijn! Knap dat jullie zoveel voor hem doen en nog fijner dat hij vooruit gaat. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”