tandjes.........

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

tandjes.........

Berichtdoor Barfplaats

lianneke
5-sterren

tandjes.........

Berichtdoor lianneke » Za 10 Okt 2009, 14:46

Hoihoi,

Wie weet wat voor bot ik het best kan geven aan onze leonbergerpup die tanden gaat wisselen en nu steeds probeert (letterlijk) de poten onder mn stoel weg te knagen????  >:(
Ik heb gelezen dat een runderbot te hard is, wil ook niet dat zn nieuwe gebit meteen weer naar de knoppen gaat!! :o

Afbeelding
me and my boys
5-sterren

Re: tandjes.........

Berichtdoor me and my boys » Za 10 Okt 2009, 15:21

gewoon lekker gaan barfen, dan krijgt je hondje genoeg om te knagen..
wat eet je hondje al?
je kan alle gevogelte gaan geven, konijn ed..
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Za 10 Okt 2009, 16:13

kalf shouderblad misschien ?

Afbeelding
karin2
5-sterren

Berichtdoor karin2 » Za 10 Okt 2009, 16:32

Een vriendin van mij loste het op met elk van haar tafelpoten in een kolenkit te zetten  :D ;D.
nikèdog2000
5-sterren

Berichtdoor nikèdog2000 » Za 10 Okt 2009, 17:15

[quote="karin2"]
Een vriendin van mij loste het op met elk van haar tafelpoten in een kolenkit te zetten  :D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Za 10 Okt 2009, 20:52

Om je pup bezig te houden kan je hem/haar ook een gevulde Kong geven. Het rubber vinden ze ook fijn om op te knagen, hopelijk fijner dan je stoelpoten...
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Zo 11 Okt 2009, 00:04

lianneland schreef:Hoihoi,

Wie weet wat voor bot ik het best kan geven aan onze leonbergerpup die tanden gaat wisselen en nu steeds probeert (letterlijk) de poten onder mn stoel weg te knagen????  >:(
Ik heb gelezen dat een runderbot te hard is, wil ook niet dat zn nieuwe gebit meteen weer naar de knoppen gaat!! :o

Afbeelding

Als de pup net tandjes gaat wisselen zou ik een lekker dik bevleesd jong stuk kalfsbot(geen dragende delen zoals poten) geven of een stuk heel zachte lamsribben met heel veel vlees eraan.Wel erbij blijven en nooit alleen achter laten met wat voor bot dan ook  ;)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Zo 11 Okt 2009, 00:07

Alba schreef:Om je pup bezig te houden kan je hem/haar ook een gevulde Kong geven. Het rubber vinden ze ook fijn om op te knagen, hopelijk fijner dan je stoelpoten...

Ik ben nogal huiverig voor konggevalletjes en ander zogenaamd veilig speelgoed als ik naar Tinus kijk die als hij de kans krijgt echt alles met gemak sloopt/opvreet...hier neem ik geen enkel risico met Bokito.
We hebben het wel over Nollebakkers he?  ;) :P
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 11 Okt 2009, 08:10

Gewoon BARF. Ik weet niet wat je nu voert? Maar goed, ik voerde dus kalfswervels, zalmkoppen, delen van hele kippen (bij hoge uitzondering), geitenribben (vooral het wervelstuk), etc. en mijn hondje heeft nooit de behoefte gehad om tafelpoten door te kluiven. BARF is echt de oplossing voor een probleemloze wissel van het gebit.
lianneke
5-sterren

Berichtdoor lianneke » Zo 11 Okt 2009, 13:37

Hoi,
Bedankt voor de reacties, ben wel begonnen met de kippenekken maar die gaan zonder te kauwen naar binnen in een fractie van een seconde.. :biggrin2:
Verder krijgt ie KVV, maar ga op zoek naar de genoemde botten.
Dank jullie. ;)

Afbeelding

Lianne
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Zo 11 Okt 2009, 19:48

tieneke schreef:Ik ben nogal huiverig voor konggevalletjes en ander zogenaamd veilig speelgoed als ik naar Tinus kijk die als hij de kans krijgt echt alles met gemak sloopt/opvreet...hier neem ik geen enkel risico met Bokito.
We hebben het wel over Nollebakkers he?  ;) :P

Jeetje, zijn dat zúlke slopers?! :D Nee, geintje hoor, ik ken er idd wel meer die dat soort speelgoed wegwerken alsof 't delicatesse is, is altijd even testen. Alba is, fijn voor mij, niet een sloper (van dat soort dingen dan, die richt zich momenteel op de zachte speelgoedbeesten :-X) en vind de Kong nog steeds top. Met wisselen lag ze er vaak op de knagen, is blijkbaar heel fijn dat rubber langs het tandvlees. Maar rubber ín de hond is inderdaad weer niet de bedoeling ::).
elianne
3-sterren

Berichtdoor elianne » Do 15 Okt 2009, 19:48

Ik geef mijn Leo de kluiven van Rawhide,geen toevoegingen in en geheel verteerbaar en idd geef dit alleen onder toezicht. Ze kan dr zo gedreven aan knauwen dat ik het meestal na 1 uurtje afpak en lig ze uitgeteld te ....slapen 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”