kippenrug of karkas

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kippenrug of karkas

Berichtdoor Barfplaats

Hertog
3-sterren

kippenrug of karkas

Berichtdoor Hertog » Do 08 Okt 2009, 19:19

Wie weet het verschil tussen die 2 ?
choopy
5-sterren

Re: kippenrug of karkas

Berichtdoor choopy » Do 08 Okt 2009, 19:28

Karkas is compleet met ribben en borstbeen. Rug is alleen de bovenkant van het karkas.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Do 08 Okt 2009, 19:36

Ik heb het idee dat er aan de rug meer vlees zit dan aan een karkas. Kan ook aan de verschillende leveranciers liggen hoor  :-\
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 08 Okt 2009, 19:47

MarijeEnBoomer schreef:Ik heb het idee dat er aan de rug meer vlees zit dan aan een karkas. Kan ook aan de verschillende leveranciers liggen hoor  :-\

Maar aan een karkas zit weer meer bot. De rug is grotendeels kraakbeen bij de doorsneeplofkip. Hoe dik bevleesd ze zijn ligt helemaal aan de uitbeender. Ik heb de ruggen altijd van dezelfde leverancier maar er kan een groot verschil zitten in de hoeveelheid vlees die er nog aan zit. Uiteraard geef ik de voorkeur aan de karkasjes van de beginnende uitbener :biggrin2:
Als je echt pech hebt kun je ook nog schoongespoten ruggen krijgen. Daar zit dus 0,0 % vlees aan.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Do 08 Okt 2009, 19:50

Angelique schreef:Maar aan een karkas zit weer meer bot. De rug is grotendeels kraakbeen bij de doorsneeplofkip. Hoe dik bevleesd ze zijn ligt helemaal aan de uitbeender. Ik heb de ruggen altijd van dezelfde leverancier maar er kan een groot verschil zitten in de hoeveelheid vlees die er nog aan zit. Uiteraard geef ik de voorkeur aan de karkasjes van de beginnende uitbener :biggrin2:
Als je echt pech hebt kun je ook nog schoongespoten ruggen krijgen. Daar zit dus 0,0 % vlees aan.

oh okay weer wat geleerd.
De ruggen die ik op de markt koop zien er uit als de rugstukken van de eenden van Antonia  :) Alleen dan natuurlijk kleiner.. Lekker duidelijk he  ::)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 08 Okt 2009, 19:55

MarijeEnBoomer schreef:oh okay weer wat geleerd.
De ruggen die ik op de markt koop zien er uit als de rugstukken van de eenden van Antonia  :) Alleen dan natuurlijk kleiner.. Lekker duidelijk he  ::)

Oh, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. De ruggen die ik standaard koop daar kunnen er 2 van in een rug  van Antonia. Maar dan wel een kippenrug, want volgens mij had Antonia alleen eendeborststukken...toch....(heb ze nog niet uit de vriezer gehaald..vandaar)
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Do 08 Okt 2009, 19:57

Angelique schreef:Oh, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. De ruggen die ik standaard koop daar kunnen er 2 van in een rug  van Antonia. Maar dan wel een kippenrug, want volgens mij had Antonia alleen eendeborststukken...toch....(heb ze nog niet uit de vriezer gehaald..vandaar)

Ik heb eendenruggen van antonia in de vriezer liggen hoor  :)
In zo'n eendenrug van Antonia kunnen we 3 kippenruggen van de markt :)
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Vr 09 Okt 2009, 00:01

Er gaan 3 eenderuggen in een kilo, maar er gaan er gaan van mijn kipperuggen ong 7 in een kilo. Kipruggen van de markt krijg ik er wel 10 of meer in n kilo,  die zijn  zeer weinig bevleesd :-\
Van mijn karkassen heb ik er hooguit 5? in n kilo, die zijn super bevleesd  :D 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”