Hoeveel % lever in kattenbarf is noodzakelijk?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Wo 07 Okt 2009, 07:50

Zit toch behoorlijk te klungelen met orgaanvlees bak het nu aan een kant maar het is vanmorgen weer naar de honden gegaan, ze motten het niet, dus wil beginnen met zo min mogelijk.
Doe nu 15 % 5 hart 5 lever 5 maagjes kan dat ook naar minder hartjes gaan nog wel maar maag en lever geeft probelemen en blijft staan.
Graag even jullie hulp.
koekje
Moderator

Re: Hoeveel % lever in kattenbarf is noodzakelijk?

Berichtdoor koekje » Wo 07 Okt 2009, 16:51

ik geef sien ongeveer een hele kippenlever per week. ik zou zelf niet minder dan 5% lever van het totaal voeren, er zitten namelijk best veel essentiele dingen in.
probeer het orgaan anders te mengen/malen met dingen die ze wel lekker vinden. zo houdt ot hier bv niet zo van eend, maar als er eend door haar prakje gemalen zit, eet ze het wel.
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Wo 07 Okt 2009, 21:25

hier krijgen ze ook 1 levertje per week, per stuk, (zo'n 50 gram)

't valt me wel op dat verse konijnenlever erg smakkelijk is en de verse (ingevroren) kippenlevertjes van de slager...

levertjes die al ietsjes langer liggen, vinden ze snel bah, terwijl dat met vlees nooit 'n probleem is

~misschien kun je nog proberen 't door iets lekkers te prakken oid?
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Wo 07 Okt 2009, 21:33

Wat een verschillen eigenlijk  ;), tegenwoordig ga ik voor ca 3% lever mits ik ook nier inhuis heb, is datniet t geval dan gaat er wat meer lever in.
ibbi
5-sterren

Berichtdoor ibbi » Wo 07 Okt 2009, 21:39

lever en nier en maagjes zijn toch wel noodzakelijk.  't wil toch niet erg lukken met ze hé , lastig toch die katten. gelukkig eten diegenen die het hier niet motten wel kvv - anders zouden ze toch iedere dag een blikje moeten. 
de barfers eten 1 eenden- of konijnenlevertje per week, of kippenlevertjes.
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Wo 07 Okt 2009, 21:45

Too schreef:Wat een verschillen eigenlijk ;), tegenwoordig ga ik voor ca 3% lever mits ik ook nier inhuis heb, is datniet t geval dan gaat er wat meer lever in.

onze krullen eten zo'n 130 gram op 'n dag...dus zo'n 5% lever in de week...
tommy_wood
2-sterren

Berichtdoor tommy_wood » Zo 11 Okt 2009, 09:27

bij mij zit er bijna elke keer als ze orgaan krijgen wel een levertje bij van de kip of van de eend. Ik wissel af om de dag spiervlees en organen. Dit is te veel als ik de verhalen zo hoor? maar ik heb de volgende verhouding aan proberen te houden 1 hartje 1 levertje 1 maagje. Nier zit er heel af en toe in. Wat gooien jullie er bij als je geen lever geeft? dan kloppen de verhoudingen toch niet meer? Het aanbod van organen is hier ook redelijk beperkt. Woon in het noorden van het land en de enige die hier levert is gelukkigdier.nl en ik zie net dat ze de eenden organen ook niet meer in het assortiment hebben.
Laatst gewijzigd door tommy_wood op Zo 11 Okt 2009, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Denise1
2-sterren

Berichtdoor Denise1 » Zo 11 Okt 2009, 16:02

ibbi schreef:lever en nier en maagjes zijn toch wel noodzakelijk. 't wil toch niet erg lukken met ze hé , lastig toch die katten. gelukkig eten diegenen die het hier niet motten wel kvv - anders zouden ze toch iedere dag een blikje moeten.
de barfers eten 1 eenden- of konijnenlevertje per week, of kippenlevertjes.

Is hart dan niet net zo goed noodzakelijk i.v.m. de taurine??
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Zo 11 Okt 2009, 16:18

ja, hart en lever zijn essentiele onderdelen. qua orgaan zijn maagjes en nier een stuk minder belangrijk. niet dat ze niet belangrijk zijn, maar hart en lever zijn essentieel.
wenche
5-sterren

Berichtdoor wenche » Zo 11 Okt 2009, 16:36

Hier krijgen beide katten 2x per week 20 gram levertjes... Dus totaal 40 gram per kat per week... 20 gram hartjes, 20 gram maagjes en 20 gram niertjes... 1 dag vis en 1 dag kvv...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”