kippennekken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kippennekken

Berichtdoor Barfplaats

Loti
3-sterren

kippennekken

Berichtdoor Loti » Za 28 Aug 2004, 17:38

Iemand vertelde dat het niet raadzaam is om kippennekken te geven, omdat daar veel (groei)hormonen in zouden zitten. Deze worden in de schildklier(?) opgeslagen.
Dit geldt voor kippen uit de bioindustrie.

Is dit waar? Ik heb ze net besteld :'(
Laatst gewijzigd door Loti op Za 28 Aug 2004, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
poesiemauw

Re:kippennekken

Berichtdoor poesiemauw » Za 28 Aug 2004, 17:44

maar waarom zou dit dan speciaal in die nekken zitten??
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 28 Aug 2004, 17:51

Nee, dit verhaal klopt niet. Kippennekken is geen opslagplaats voor hormonen/antibiotica en andere troep en ze zijn geschikt voor de menselijke consumptie. En als een mens ze kan eten, dan kan een hond ze zeker eten.

Ik heb over kippennekken en het opslag van hormonen/antibiotica een tijd geleden een email gestuurd naar de PVE. En dit is hun antwoord:

Nou, het is GEEN afval! Het mag OOK verkocht worden voor menselijke consumptie. Maar, niet iedere poelier kan er aan komen omdat het wel of niet verkrijgbaar zijn van kippennekken afhankelijk is van HOE het dier geslacht is. Soms blijft er dus niet echt nek over, zullen we maar zeggen.

Overigens merkte de PVE wel op dat de kippennek meestal zijn weg vindt naar de diervoeding-industrie omdat het weinig vlees en veel bot bevat. Met andere woorden: de meeste mensen vinden dit dus gewoon niet te eten!
evelyn02
4-sterren

Berichtdoor evelyn02 » Zo 29 Aug 2004, 16:59

Lizzy schreef:
Maar, niet iedere poelier kan er aan komen omdat het wel of niet verkrijgbaar zijn van kippennekken afhankelijk is van HOE het dier geslacht is. Soms blijft er dus niet echt nek over, zullen we maar zeggen.

Als ik karkassen haal bij de poelier zitten de nekken er nog in/aan.
~anna~
5-sterren

Berichtdoor ~anna~ » Zo 29 Aug 2004, 18:44

Kippenekken kan ik hier bij de poelier op de markt kopen en word verkocht voor de soep mischien komt het omdat het hier nog een beetje ouderwets dorp is.
De poelier wist ook te vertellen dat het prima geschikt is voor de hond fijn bot en nog wat vlees hij had er zelf ook evaring mee ook met ander ezaken had hij evaring zoals niet enten.
Je klets wat en van het ene onderwerp kom je bij het andere ;)
Hij verkoopt ook pakjes ruggen en daar zitten ook nekken bij ruggen of nekken 5oo gram voor 50 cent.
Nelly
5-sterren

Berichtdoor Nelly » Do 02 Sep 2004, 01:48

balupa schreef:Kippenekken kan ik hier bij de poelier op de markt kopen en word verkocht voor de soep mischien komt het omdat het hier nog een beetje ouderwets dorp is.
De poelier wist ook te vertellen dat het prima geschikt is voor de hond fijn bot en nog wat vlees hij had er zelf ook evaring mee ook met ander ezaken had hij evaring zoals niet enten.
Je klets wat en van het ene onderwerp kom je bij het andere ;)
Hij verkoopt ook pakjes ruggen en daar zitten ook nekken bij ruggen of nekken 5oo gram voor 50 cent.
Voor de ruggen betaal ik in Duitsland geloof ik iets van 56 cent, de vleugels iets minder en die zijn dan ook nog keurig verpakt in pakjes van 500 gr. (voor menselijke consumptie!) Voor de nekken betaal ik hier 80 of 85 cent de kilo, bij de poelier. Toch 's vragen of die poelier ook ruggen en vleugels heeft en wat ze kosten :P Pak ze desnoods zelf wel in hoor ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”