Vet/vliezen/huid meemalen?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Nirac
1-ster

Berichtdoor Nirac » Wo 30 Sep 2009, 02:54

Vanavond mijn eerste portie rundersnijlingen, eendenkarkas en kipkarkas gemalen. De rundersnijlingen waren 50% vlees, 50% vet/vliezen. Ook de eendenkarkas en kipkarkas hadden behoorlijke stukken vet (en huid).
Ik heb de vet/vliezen/huid verwijderd, maar vraag me nu af: had ik bijvoorbeeld het vet van de eend en de kip erin moeten laten? Ik heb het eendenvet bewaard (de eend was het duurst  ;D), dus ik mix het zo erin terug.

Het was overigens wel een rare ervaring met al dat bloed, stukken vlees en vooral die krakende botten. Het ene beestje door de vleesmolen om het andere beestje te voeden.... De katten hadden er overigens geen probleem mee. Ze hebben alle mixjes goedgekeurd en daarna de pannen uitgelikt.
Laatst gewijzigd door Nirac op Wo 30 Sep 2009, 03:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennie

Re: Vet/vliezen/huid meemalen?

Berichtdoor Bennie » Wo 30 Sep 2009, 07:39

Ik heb het gewoon meegemalen, maar vond het eindresultaat wat vet. Hoe kan jouw eend het duurst zijn, bij mij is die het goedkoopst :D. De volgende keer meng ik magerder spiervlees in had ik zelf bedacht.
Nirac
1-ster

Berichtdoor Nirac » Wo 30 Sep 2009, 11:55

Ah, vandaar die eendenborstfilet!  :biggrin2: (ander topic)

Ik had grote stukken kippenrug (met bot) en goedkope snijlingen (1 kg. voor euro 1,75 - wat dus eigenlijk 2x zo duur was vanwege de vet/vliezen, bedenk ik nu). De eendenrug (met bot) was 2,25 per ca. een kilo.
Ik gebruikte het schijfje met gaten van 12 mm, maar toch waren op een gegeven moment de gaten verstopt door de prut van de snijlingen. Dan ben je blij dat je een vleesmolen met handbediening hebt die tijdens het ontprutten niet ineens kan gaan draaien...
Laatst gewijzigd door Nirac op Wo 30 Sep 2009, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”