Voedsel

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Voedsel

Berichtdoor Barfplaats

Rachell
1-ster

Voedsel

Berichtdoor Rachell » Ma 21 Sep 2009, 14:57

Lizzy,
Ik ben Pim, je weet wel van Lady.
Lady is afgelopen november overleden en na 5 lange maanden wachten kregen we onze nieuwe pup.
Weer een Ierse setter(Rachell).
Rachell is nu 8 maanden oud en we willen op BARF voedsel overstappen, maar we weten niet hoeveel we haar per
dag moeten geven. 
Tot nog toe kreeg ze 250 gram brokken , plus een hele plak pens.
Heb jij een antwoord voor ons.
Alvast bedankt en de groeten aan Leo (waarom zie ik jullie nooit meer in het park??)
Pim
MoniqueAppels
5-sterren

Re: Voedsel

Berichtdoor MoniqueAppels » Ma 21 Sep 2009, 16:04

Hoi Pim,

Ik ben weliswaar Lizzy niet maar welkom op Barfplaats!

Als je hier begint met lezen, kom je een stuk meer te weten over zelf samenstellen van maaltijden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,11.0.html

Veel leesplezier!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 21 Sep 2009, 17:24

Ha die Pim! Wat leuk om je weer eens op het forum te zien! En wat vreselijk om te lezen dat Lady overleden is :'( :'(. En ja, leven en dood staat dicht bij elkaar, dus natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met de komst van Rachell!

Rachell zal ongetwijfeld zo'n 5% a 3% van haar huidige gewicht in verse/rauwe voeding nodig hebben.

Ik weet niet wat Rachell op het moment weegt? Zo'n 25 kilo ofzo? Nou, stel ze weegt 25 kilo, daar dus 4% van, kom je op ongeveer 800 gram rauwe/verse voeding per dag. Met BARF voer je daar ongeveer 50% vleesbotten, 15% a 20% orgaanvlees (dus inclusief pens), 10% groenten en de rest spiervlees. Op zich is daar de rekenhulp wel handig bij. Die staat op http://www.barfclub.nl, downloads.

Wij lopen trouwens nooit meer in het Westerpark. Dus vandaar dat we je nooit meer zien waarschijnlijk? Wij lopen af en toe wel in het Balij!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”