weerstand neemt af bij oude hond ??

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Ma 14 Sep 2009, 21:10

Hallo allemaal,

Gunnar blijft korsten houden :-X :-X :-X , ik heb daar al eerder een topic over geopend. Onder de korsten zit wat witte dikke pus, niet veel. De grootste korst was gisteren ineens verschenen, wel ruim anderhalve centimeter in het rond. Ook heeft hij vieze groene pusachtige ogen. Echt hele draden trek ik er wel 4 keer per dag uit.

Hij is al bijna 13,5 jaar. Komt dit door zijn leeftijd ? Wat kan ik doen om zijn weerstand op te hogen?
me and my boys
5-sterren

Re: weerstand neemt af bij oude hond ??

Berichtdoor me and my boys » Ma 14 Sep 2009, 22:23

je gaf hem al een drainage?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 14 Sep 2009, 22:27

Dit kan natuurlijk met zijn leeftijd te doen hebben, dan wordt je gewoon wat vatbaarder. Ik geef mijn oudste dame daarom regelmatig (paar keer per week)een dot vitamine/mineralenmix en een dosis echinaforce. Wondjes helen ook veel minder snel door de vertraagde celdeling. Alles wordt gewoon wat trager :-\
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Di 15 Sep 2009, 00:03

Nynke F schreef:Hallo allemaal,

Gunnar blijft korsten houden :-X :-X :-X , ik heb daar al eerder een topic over geopend. Onder de korsten zit wat witte dikke pus, niet veel. De grootste korst was gisteren ineens verschenen, wel ruim anderhalve centimeter in het rond. Ook heeft hij vieze groene pusachtige ogen. Echt hele draden trek ik er wel 4 keer per dag uit.

Hij is al bijna 13,5 jaar. Komt dit door zijn leeftijd ? Wat kan ik doen om zijn weerstand op te hogen?

Let er vooral op dat je met steriele handen/doekjes/druppels de ogen schoonmaakt.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Di 15 Sep 2009, 08:38

tieneke schreef:Let er vooral op dat je met steriele handen/doekjes/druppels de ogen schoonmaakt.

ik haal de draden eruit met natgemaakte wattenstokjes en spoel de ogen daarna af met steriele vloeistof.

Angelique, welke vit./min. mix is dat ? koop je dat ergens ? zoja, waar ??

ik was begonnen met de drainage Ellen, maar vergat het door de week telkens :-[ :-\  nu neem ik het vrijdag mee op vakantie, dan zal ik er wel aan denken, hoop ik ::) ::) :-X
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 16 Sep 2009, 08:36

Ik vind de weerstand van Brutus eigenlijk behoorlijk goed te noemen. Zeker voor een hond van dik 13 jaar. Pinkel is 12 en die heeft vaker dingetjes. Toch geef ik mijn oudjes ook extra's hoor, net als Angelique. Meestal in zo'n natuurlijk mogelijke vorm. Dus ik maal dan wat extra zeegroentes zoals zeekraal of zeewier/kelp, rauwe noten, knoflook, alfalfa, gedroogde pruimen (die bevatten ontzettend veel anti-oxidanten en ijzer). En dat geef ik als een papje door hun eten. Ook krijgen ze 3 keer per week een ei (super biologische). En de oudjes krijgen ook dagelijks chlorella. En Pinkel krijgt met regelmaat probiotica. Ze krijgen ook wat vaker kleine hoeveelheden vette vis. Dus een paar keer per week een sardientje en bijv. ook makreel of zalm uit blik (en nooit op zonnebloemolie, altijd op water of olijfolie). Dit krijgen ze natuurlijk naast hun gewone voer (vleesbot, orgaanvlees, spiervlees, groenten). En soms geef ik een schep multivitamine/mineralen aan Pinkel. Die van de Groene Os is prima. Pinkel heeft ook een paar keer erg ontstoken ogen gehad. En zij reageert super op Similasan nr. 2 druppels (en dan neem ik de ampullen, nooit het flesje. Met een flesje is de kans op her-besmetting groter). Als Similasan niet helpt, helpt Oculoheel van Heel meestal goed.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Wo 16 Sep 2009, 12:21

ik heb eventueel zeewier voor je nynke!
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Wo 16 Sep 2009, 17:47

gedroogd of vers Ellen ?? 
Ik heb Oculoheel gekocht bij de Tuinen, de Similasan hadden ze alleen de nr. 1 in ampullen  :-\ 
var Stolthet
4-sterren

Berichtdoor var Stolthet » Wo 16 Sep 2009, 19:43

Baryak die in april 14 jaar is geworden krijgt de seniordog en de micromineralen van cdVet. Behalve dat zijn spiermassa afneemt heeft hij verder geen last van kwaaltjes
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 16 Sep 2009, 19:59

Nynke F schreef:gedroogd of vers Ellen ?? 
Ik heb Oculoheel gekocht bij de Tuinen, de Similasan hadden ze alleen de nr. 1 in ampullen   :-\ 

Zal wel gedroogt zijn :)

De Oculoheel is ook prima hoor.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Wo 16 Sep 2009, 20:01

ik heb hier de flyer van CD-vet nog liggen, zal er eens naar kijken Lies !!!!  :)
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Wo 16 Sep 2009, 20:13

Angelique schreef:Dit kan natuurlijk met zijn leeftijd te doen hebben, dan wordt je gewoon wat vatbaarder. Ik geef mijn oudste dame daarom regelmatig (paar keer per week)een dot vitamine/mineralenmix en een dosis echinaforce. Wondjes helen ook veel minder snel door de vertraagde celdeling. Alles wordt gewoon wat trager :-\

Welke geef je??
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Wo 16 Sep 2009, 20:50

Nynke F schreef:gedroogd of vers Ellen ?? 
Ik heb Oculoheel gekocht bij de Tuinen, de Similasan hadden ze alleen de nr. 1 in ampullen   :-\ 

gedroogd
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Wo 16 Sep 2009, 21:48

Je zou weerstand compositum van de groene os kunnen proberen.
~anna~
5-sterren

Berichtdoor ~anna~ » Do 17 Sep 2009, 21:27

ik geef balou regelmatig fytomix van bibi,van cb kan ook.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”