schijndracht en dan?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

schijndracht en dan?

Berichtdoor Barfplaats

kira
5-sterren

schijndracht en dan?

Berichtdoor kira » Vr 11 Sep 2009, 22:01

Grote beer is altijd heel heftig schijndrachtig, en niet op een leuke manier.
Zij lijdt eronder, vanaf eind loopsheid tot 2 weken na het krijgen van een "nep" nest. Wij lijden mee vanaf het moment van het nestje dat er niet is. Theemuts en Kleine beer lijden in die tijd ook in stilte mee. Met name theemuts moet in die weken oppassen.
We hebben al diverse dingen geprobeerd maar tot op heden is het resultaat minimaal. Ze is nu loops geweest en ben nu gelijk bij de hol. da geweest. Heb nu Agnus Castus C200 meegekregen, 2x per week gedurende 3 weken. In de tussentijd houden we contact en over 3 weken overleggen we, zal dan wel een ritje naar de da worden voor vervolg korreltjes.
Ik duim echt dat het helpt. Voor ons is het niet zo erg, maar vind het voor grote beer zo vervelend, ze zat nu zo goed in haar vel, wil ik graag zo houden. Ik wil haar niet laten helpen, mijn ervaring met vachten van een newfy is rampzalig, veel worden incontinent en niemand kan mij voorspellen of ik na een castratie een grote beer krijg zoals ze is als ze in haar goede doen is (een geweldige hond die iedereen wil hebben), of dat ze juist zo wordt als dat ze in slechte doen is (en dan is grote beer een stuk minder goed te hanteren in een roedel en zou ik haar aan de straatstenen niet kwijt raken).
Lizzy
Moderator

Re: schijndracht en dan?

Berichtdoor Lizzy » Zo 13 Sep 2009, 09:10

Heb je al eens abla vetsem geprobeerd?

Ja, lastig dilemma he, die loopsheden en schijnzwangerschappen.... Als ik dit zo lees, is het voor jou geen oplossing om haar te laten castreren. Ik kan je dan alleen maar aanraden om haar direct na de loopsheid (vanaf dat moment tot alles rustig is) geen tijd en geen kans te geven om zich af te zonderen, om zichzelf zielig te vinden, om te treuren, etc. Dus wat ik met Linga deed: heel veel fietsen, wandelen, trainen. Weg uit huis. De bench gooide ik in de schuur want daar ging ze holen in liggen graven. En dan Ablavetsem erbij. En minder voeren. En eventueel laten vasten. En dan was het beter dan dat ik dat allemaal niet deed.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Ma 14 Sep 2009, 19:19

Ablavetsem is een combi middel, dat helaas dus niet werkt. We proberen inderdaad ook haar zo actief mogelijk te maken (je wil niet weten wat Grote beer na deze loopsheid als weekprogramma heeft gekregen, ik heb zo meteen een geheel gedresseerde beer, we doen alles, tot aan behendigheid aan toe). Normaal is ze na haar loopsheid vrij snel loom en sloom met een mega eetlust, en ze is dus moeilijk buiten te activeren, juist buiten is ze nl. sloom en loom, in huis is ze dan normaal. Op het moment dat ze werpt en extreem nesteld, ze bevalt fysiek echt van de pups, ze zit op de bank de persen en hoops springt van de bank, adopteert iets en perst weer door, likt het adoptieding en legt het aan haar tepel, is ze buiten geheel "genezen". Morgen krijgt ze weer van de druppels, donderdag moet kleine beer naar de hol.da, neem ik grote beer gelijk weer mee en ik duim dat we het dit keer in c.q. onder controle kunnen krijgen. Niet eens zo zeer voor ons, wij overleven wel, maar ook voor haar. Ik durf haar niet te laten helpen, stel het "slechte" gedrag gaat dan de boventoon voeren. Uiteindelijk zal ze nu in oktober/begin nov heftig zijn en dan is ze vervolgens weer een hele leuke beer, en voor ons is ze tot eind oktober/begin nov ook een hele leuke beer. Tis wel mooi dat dit middel gericht is op hormonale stemmingswisselingen, en gebruikt wordt bij post natale depressie's.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”