Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1357991
Wij hebben in Duitsland via de fokker van Asani een second opinion laten doen van de laatste scan/foto's van zijn knieen.
Nu stelt de orthopeed daar kraakbeen transplantatie voor.
Wie heeft ervaring met zo'n operatie en helpt het.

Asani heeft geen kraakbeen meer op de plaats waar de OCD zat en krijgt hiervoor dagelijks previcox.
De orthopeed vind hem daar te jong voor en stelde daarom deze operatie voor.
Asani is 18 mei 2 jaar geworden.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1358397
Kraakbeen is erg slecht doorbloed en lijkt mij lastig te tranplanteren.
Ik heb er nog nooit van gehoord en zou eerst eens proberen uit vinden wat de kans van slagen is, waar ze het kraakbeen vandaan halen en op wat voor medicijnen hij zou moeten.
Door Fynn
#1358735
Dank je voor je antwoord Tannetje.
We weten zelf ook nog niet zoveel omdat we de orthopeed niet zelf hebben gesproken.
Dan zouden we naar Duitsland moeten met Asani voor onderzoek.
Er zijn een aantal redenen waarom we dat nu nog niet gaan doen
a de kosten van de operatie
b Asani's panische angst voor artsen
c Ijuba's revalidatie waar we volop mee bezig zijn.

Groetjes Rian,ijuba,Fynn en Asani
Door Fynn
#1359038
kangalfreak schreef: google eens op goudacupunctuur voor honden....

groetjes
Yvette
Je bedoelt voor pijn bestrijding ?

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door K@rin
#1359302
persoonlijk zou ik aan de orthopeed vragen HOEVEEL ervaring HIJ met een dergelijke transplantatie heeft.
Of je referenties mag hebben van honden, die de zelfde operatie hebben gehad.
Eigenlijk vind ik het ook een heel groot risico, een dergelijke operatie.
Meer in de trand van, we proberen het en JIJ betaalt toch de rekening, dus wat heeft hij te verliezen.
(ja ja ik ben een zwartkijker ........)

ik zou inderdaad meer vertrouwen hebben, om de goudacupunctuur  uit te proberen ........
Door Happy Tail
#1359484
lastig Rian


ik tel er namelijk ook bij op dat je al heel lang aan het revalideren bent geweest met Asani. Dus na de operatie weer maanden(?) revalidatie. arm ventje...

Lijkt me echt erg moeilijk allemaal. Ik heb verder geen idee over transplantatie ed, maar ik hoop oprecht dat het ventje eindelijk lekker hond mag zijn! De duinen in crossen enz.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1359574
Ik heb ook geen ervaring met zo'n operatie. Ik zou dus eerst heel veel proberen te weten te komen over de uiteindelijke resultaten.
Door Fynn
#1359594
Bedankt voor jullie antwoorden.
En wij hebben eigenlijk de beslissing al genomen want de risico's van zo'n operatie met een langdurige revalidatie zien wij niet zitten.
Met de previcox heeft ons mannetje een pijnvrij leven waar hij met wat beperkingen toch best veel dingen kan en mag.
Zondag is hij weer eens lekker mee naar het strand geweest.
Dat is genieten en dan gewoon weer een paar dagen rustig aan.
Er zijn zoveel onzekerheden bij al die behandelingen.
En dan nog niet te spreken over alle kosten.
We moeten met Ijuba naar de fysio en zullen eens informeren naar acapunctuur.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Alba
#1359667
Hopelijk de goede beslissing Rian! Ik sta (gelukkig voor mij) niet in jullie schoenen maar ik denk dat ik hetzelfde had gedaan. Tuurlijk is Asani heel jong om al pijnstilling te moeten krijgen maar ja, dat is nou eenmaal zo. Als er een echt goede oplossing was, deden jullie dat. Maar een kraakbeentransplantatie, pfff. Ik weet er heel weinig van, maar als alleen al het revalideren weer lang gaat duren en er ook nog risico's zijn...
Ik hoop dat Asani met de previcox een heel leuk leven mag hebben, misschien wat minder lang maar wél blij!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door