Wat moeten we toch met die gevoelige darmpjes???

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Xanadu
1-ster

Berichtdoor Xanadu » Di 01 Sep 2009, 21:57

Onze golden retriever Nikki (6 1/2 jaar oud) heeft voor de zoveelste keer 'last' van haar darmen. Sinds zondagmiddag diarree (vaak kleine beetjes) die haar duidelijk moeite kost. Vandaag ook éénmaal gebraakt. Okugest als sinds zondag gegeven, tot nu weinig resultaat. Nikki kent een hele geschiedenis van diarreeklachten, darminfecties enz. Sinds ze een paar maanden geleden op vers vlees overgegaan is, gaat het stukken beter. Maar nu is het toch weer goed mis. Afgelopen weekend in een bungalowpark geweest en hier heeft ze in plaats van vlees Biofood Diner gegeten. Twijfel echter of haar ziek zijn hier van kan komen. Heb het diner eerder al een paar dagen geprobeerd, juist om te voorkomen dat ik op vakantie voor verrassingen kwam te staan. En toen ging het hartstikke goed. Wie weet wat goed en snel helpt tegen de diarree? Alvast dankjewel voor het meedenken.
SandRRa
5-sterren

Re: Wat moeten we toch met die gevoelige darmpjes???

Berichtdoor SandRRa » Di 01 Sep 2009, 22:04

Ik zou denken dat t aan t voer ligt aangezien haar darmen sowieso gevoelig zijn.
Maar het zou natuurlijk ook een virusje kunnen zijn.

Misschien een stomme vraag waarom gaf je geen vlees tijdens t weekend weg? In een bungalowpark hebben ze ook een koelkast.

Beterschap voor Nikki.
Xanadu
1-ster

Berichtdoor Xanadu » Di 01 Sep 2009, 22:09

Waarom ik geen vlees geef tijdens weekend weg... tja... ben nog niet zo lang bezig met het vers vlees en heb het gevoel dat het lastig is op vakantie om vlees te geven.
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Di 01 Sep 2009, 22:16

Wel nee valt reuze mee.

KVV is heel makkelijk mee te nemen en barfen kun je in principe overal. :)
Je kan t bevroren in een koelbox meenemen en ter plaatse in een vriezer en/of koelkast doen.
Decibels

Berichtdoor Decibels » Di 01 Sep 2009, 23:01

Xanadu schreef:Onze golden retriever Nikki (6 1/2 jaar oud) heeft voor de zoveelste keer 'last' van haar darmen. Sinds zondagmiddag diarree (vaak kleine beetjes) die haar duidelijk moeite kost. Vandaag ook éénmaal gebraakt. Okugest als sinds zondag gegeven, tot nu weinig resultaat. Nikki kent een hele geschiedenis van diarreeklachten, darminfecties enz. Sinds ze een paar maanden geleden op vers vlees overgegaan is, gaat het stukken beter. Maar nu is het toch weer goed mis. Afgelopen weekend in een bungalowpark geweest en hier heeft ze in plaats van vlees Biofood Diner gegeten. Twijfel echter of haar ziek zijn hier van kan komen. Heb het diner eerder al een paar dagen geprobeerd, juist om te voorkomen dat ik op vakantie voor verrassingen kwam te staan. En toen ging het hartstikke goed. Wie weet wat goed en snel helpt tegen de diarree? Alvast dankjewel voor het meedenken.

heeft ze ook veel slijm bij de ontlasting als ze last heeft?
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Di 01 Sep 2009, 23:09

Zo'n gevoelige hond zou ik in ieder geval alleen nog maar kvv geven als dit al heel goed ging.
Xanadu
1-ster

Berichtdoor Xanadu » Di 01 Sep 2009, 23:17

Decibels schreef:heeft ze ook veel slijm bij de ontlasting als ze last heeft?

Normaal gesproken inderdaad regelmatig slijm bij de ontlasting tijdens zo'n diarree-aanval. Nu geen slijm, maar veel kleine 'mopjes'.
Decibels

Berichtdoor Decibels » Di 01 Sep 2009, 23:24

Xanadu schreef:Normaal gesproken inderdaad regelmatig slijm bij de ontlasting tijdens zo'n diarree-aanval. Nu geen slijm, maar veel kleine 'mopjes'.

slijm bij de ontlasting duidt op dikke darm problemen.

Ik heb vroeger een RH teckel gehad dioe chronische dikke darmontsteking had. Die kreeg elke dan een blokje lijnzaad gelei door haar eten. Dat hielp goed.

Ik kookte dan lijnzaad en liet dat inbinden tot het de dikte had van gelei. Dat deed ik in ijsblokbakjes in de vriezer.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 02 Sep 2009, 10:24

Ik zou inderdaad alleen nog maar vers/rauw geven. Heb je wel eens geprobeerd langere tijd probiotica capsules te geven?
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Wo 02 Sep 2009, 12:25

Vers, vers, vers....en glutenvrij (zou ik doen)  :D
danou2004

Berichtdoor danou2004 » Do 03 Sep 2009, 09:08

Lizzy schreef:Ik zou inderdaad alleen nog maar vers/rauw geven. Heb je wel eens geprobeerd langere tijd probiotica capsules te geven?
Wilde ik net schrijven,danou had vreselijke last altijd maar dat is nu over.
Het heeft een paar dagen de tijd nodig maar dat gaat het super
Beterschap!
Xanadu
1-ster

Berichtdoor Xanadu » Di 08 Sep 2009, 22:24

Update Nikki: na Darmclear gehaald te hebben, ging het na de eerste dosis eigenlijk gelijk alweer beter met Nikki. Een paar dagen heeft ze het gehad en vandaag weer de eerste dag zonder. Wil haar nu wel probioticum bij voeren. In ieder geval dank voor alle bruikbare tips!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”