direct effect?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

direct effect?

Berichtdoor Barfplaats

ElinevKa
3-sterren

direct effect?

Berichtdoor ElinevKa » Di 01 Sep 2009, 09:06

Je leest vaak bij homeopatische middelen dat bij start van de middelen, je niet moet schrikken als de kwaal eerst verergert. En dat betekent dat het middel aanslaat.
Maar wat als je het idee hebt dat het middel direct aanslaat? is dat dan NIET goed?? :-\

Spijker zit nu ca 1 week aan spondy en glucosamine en ik heb het idee dat hij veel bewegelijker is én opgewekt..
oftewel; naar mijn idee slaat het aan. Maar kan dat al zo snel kloppen??
Lizzy
Moderator

Re: direct effect?

Berichtdoor Lizzy » Di 01 Sep 2009, 10:01

Sommige middelen slaan gelijk aan. Andere middelen verergeren de kwaal eerst. En weer andere middelen moeten even ingenomen worden voor het iets gaat doen. Dat hangt af van de kwaal, van het middel, hoe het uitgekozen is en welke potentie het is. Veel mensen denken dat homeopathische middelen altijd lange tijd nodig hebben om te werken of de kwaal verergeren maar dat is gelukkig niet waar. Als ik darmkrampen heb (om een voorbeeld te geven) dan neem ik Okugest in en dat werkt binnen 2 nano seconden. Dus ja, dit kan beslist kloppen hoor, dat Spijker het beter doet! Weet je alleen nog niet of het de Spondy of de Gluco of de combinatie is.
ElinevKa
3-sterren

Berichtdoor ElinevKa » Di 01 Sep 2009, 13:38

hmmm..nee dat is waar..ik had beide producten gevraagd aan de DA of het kon naast de reguliere pijnbestrijding en dat kon dus ik heb
direct beide aangeschaft. Vooral omdat het mekaar schijnt aan te vullen.

ik dacht ook dat het eerst moest inslijten met homeopatische middelen, maar de verandering bij Spijker is echt navenant.

dank voor je snelle antwoord!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”