Tips?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Tips?

Berichtdoor Barfplaats

ellenned
4-sterren

Tips?

Berichtdoor ellenned » Zo 30 Aug 2009, 17:57

Ook hier een vraagje over de schildklier. Kyran heeft al anderhalf jaar tabletten voor een te traag werkende schildklier. Om een lang verhaal kort te maken, hij is nu onder behandeling van een internist in Wageningen omdat het niet goed met hem gaat. Deze internist vraagt zich af of Kyran daadwerkelijk een aandoening aan zijn schildklier heeft en wil de tabletten afbouwen en dan een scan maken, omdat het om een heel jonge hond gaat en hij met tabletten toch weer een waarde had van 10. Hij denkt aan een andere oorzaak.

Maar nu dus mijn vraag; wat is een natuurlijke manier om de werking van de schildklier te stimuleren omdat zijn waarden niet heel hoog zijn, waren nu 10???
Laatst gewijzigd door ellenned op Zo 30 Aug 2009, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Tips?

Berichtdoor Lizzy » Ma 31 Aug 2009, 15:52

Helemaal begrijpen doe ik je vraag volgens mij niet... Maar wat de schildklier stimuleert is jodium (teveel is schadelijk). En jodium zit bijv. in zeewier.
ellenned
4-sterren

Berichtdoor ellenned » Ma 31 Aug 2009, 17:05

Lizzy schreef:Helemaal begrijpen doe ik je vraag volgens mij niet... Maar wat de schildklier stimuleert is jodium (teveel is schadelijk). En jodium zit bijv. in zeewier.

Mmm, ik was al bang dat ik wat onduidelijk was. :-[

Kyran heeft lage waarden van zijn schildklier, toen de da adviseerde om Forthyron te gaan gebruiken waren zijn waarden 17. Volgens de internist nu, dus niet te laag, wel wat laag maar niet té laag. Door het gebruik van Forthyron ligt de werking van de schildklier nu helemaal plat. Hij wil nu de medicatie gaan afbouwen om te kijken of Kyran daadwerkelijk een schildklierprobleem heeft  dmv een scan. Hij vindt Kyran veels te jong om zijn hele leven medicatie te krijgen, voor iets waarvan helemaal niet bewezen is dat daar het probleem ligt, plus dat hij echt twijfels heeft of hij daadwerkelijk een vertraagde schildklierwerking heeft. Hij zei ook dat je dit meerdere keren moet prikken wil je een reëel beeld hebben omdat schildklierhormonen pulserend worden afgegeven. Dit wordt morgen gedaan. kijken of zijn waarden erg schommelen.
Kyran gaat nu 'door de molen' omdat hij heel erg sloom is en blijft, en steeds meer gaat kreupelen. De internist ( ik heb van de da een verwijzing 'geeist' omdat we met hem niet verder komen met Kyran en hij steeds meer achteruit gaat )zegt dat Kyran een zieke hond is en gaat nu (hopelijk) echt uitzoeken wat er niet goed gaat in zijn lichaam, en dat kan natuurlijk heel veel zijn.

Aangezien Kyran zijn schildklierwaarde 2 weken geleden 10 was, probeer ik iets te vinden wat zijn schildklier zou kunnen stimuleren om zijn werk goed te doen zeg maar.
Ben ik duidelijk of is het verhaal nog steeds wat warrig?

Hoeveel zeewier zou ik dan kunnen geven, is dat hetzelfde als kelp?
Laatst gewijzigd door ellenned op Ma 31 Aug 2009, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 31 Aug 2009, 18:01

Eerlijk gezegd zou ik zelf dit met de internist overleggen. Want wie weet ga je op deze manier zijn onderzoek in de war brengen.
ellenned
4-sterren

Berichtdoor ellenned » Ma 31 Aug 2009, 18:04

Mja, daar zit wat in. Morgen ga ik weer, kriebels lopen al weer door mijn maag....ik zal het idd vragen.
sofia
2-sterren

Berichtdoor sofia » Ma 31 Aug 2009, 21:41

Ik heb zelf een te snel werkende schildklier gehad en weet daar ondertussen het een en ander van. Als je het over waarden hebt ben ik benieuwd welke je bedoelt: T4, T3, TSH, vrije T4, vrije T3? Elk van deze heeft z'n eigen waarde die per individue ook nogal kunnen verschillen. Als je meer informatie wil hoe een te langzame schildklier bij mensen in elkaar zit is de site hypomaarniethappy.nl een aanrader. Zij ondersteunen het idee dat het onzin is om permanent medicatie te slikken als je nog niet goed weet wat er aan de hand is. En verder zijn er alternatieve methodes die je ook kunt proberen. Ook daar geven ij veel informatie over.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”