dh pup bijna 6 mnd met uitslag

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Verooo
1-ster

Berichtdoor Verooo » Di 25 Aug 2009, 09:32

Hey allemaal

Ik heb even een vraagje..
Ik heb 2 duitse herders eentje van 20 mnd (reu) en eentje van bijna 6 maanden (teefje)

Ze krijgen beide kivo te eten. Kivo compleet/ pens/ pens en kip en rund.
Ik voer sinds een half jaartje of zo rauw en ben dus nog niet helemaal into het barfen zeg maar..
Soms geef ik ze wel eens kippebouten of kippenekken maar verder moet ik nog heel veel proberen.

Het probleem is echter dat de pup behoorlijke uitslag heeft...
Ze heeft 1 keertje gezwommen hier in een klein riviertje (meer door het ondiepe water gerend :D)
met nog 2 honden maar de uitslag is pas later gekomen.

Ik ben dus ook bang dat het door het voer komt (zou eigenlijk niet weten waardoor anders)
Het zit met name bij de oksels en bij haar buik en de binnenkant van haar heupen.
Iemand die ik ken zei dat het hotspot en vlooienbeten zijn..
Naar mijn idee is het zeker geen hotspot en het lijkt me sterk dat ze last heeft van vlooien want dan zou mijn reu er ondertussen toch ook last van moeten hebben... Ik heb haar verder goed nagekeken en kan ook niks in haar vacht vinden.
Ze heeft hier nou ong 4 weken last van.
Heb regelmatig iemand laten kijken die nogal verstand ervan heeft en zij zei dat het er rustig uit ziet en dat het waarschijnlijk vanzelf minder zou worden. Het werd eerst ook minder maar ik heb het idee dat ze er nou toch weer meer last van heeft..
Heb haar gisteren gewassen met een shampoo voor huidirritaties en tegen de jeuk.
Zodra ze droog was zat ze zich weer in alle hevigheid te bijten...
Ik ga vanmiddag sowieso naar de da om een en ander uit te sluiten
maar vroeg me af of iemand van jullie wellicht suggesties of tips heeft?

Alvast bedankt!
choopy
5-sterren

Re: dh pup bijna 6 mnd met uitslag

Berichtdoor choopy » Di 25 Aug 2009, 09:55

Vlooien zou ik zeker niet uitsluiten!!
Ik heb hier een reu die ook continu zat te bijten en op dezelfde plekken uitslag had.
Regelmatig gekamt, maar geen vlo gevonden, tot 3 weken geleden, toen vond ik er 9!!
Ik heb daarna het hele huis gedaan, inclusief buitenkennel en auto. Hem heb ik gewassen met defencare shampoo van de DA.
Nu heb ik helaas gister weer 2 dikkerds van hem afgeplukt, dus we zijn er nog niet.
De overige 3 honden hebben totaal geen last. Ik heb hen voor de zekerheid wel gewassen, maar met kammen vond ik bij hun niks. Ook krabben en bijten zij niet.

Ook kan de uitslag van opkomende plantjes zijn waar je hond wat allergisch op reageert. Dit zie je vaak vooral aan de onderkant. Maar met het  bijten erbij ben ik toch geneigd om vlooien te zeggen. En dit hoeft er maar 1 te zijn, waar die heftig op reageert.

Voeding kan ook wel, maar als je al een tijdje hetzelfde voert, zou je dit (denk ik) wel eerder moeten hebben opgemerkt. of de samenstelling moet zodanig veranderd zijn dat je hondje hier op reageert.
Om dit uit te sluiten, zou je dus een andere KVV kunnen proberen (zonder granen/rijst) of een eliminatiedieet van 1 bepaald dier. Dit om voedselallergie uit te sluiten.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Di 25 Aug 2009, 10:54

In deze tijd van het jaar kunnen er heel veel dingen zijn waar een hond uitslag van krijgt: vervuild water, vlooien, (hoog) gras, plantjes, beestjes in het gras, warmte, etc. etc.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 25 Aug 2009, 12:17

ik ga met natasja mee, kan zeker aan de tijd van het jaar liggen!
Verooo
1-ster

Berichtdoor Verooo » Di 25 Aug 2009, 15:52

tjah...
Ik ga sowieso even spul halen tegen vlooien voor de zekerheid.
Daarnaast is ze verder gewoon vrolijk eet goed en speelt veel.
Absoluut niet lusteloos of zo. Dus maak me niet heeeel veel zorgen.
Kijk het nog even aan..
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”