Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1343705
Ik heb eigenlijk een vraag over bot ik zal het niet doen maar wil het wel even weten of het nou werkelijk uitmaakt wat voor bot ze eten als ze altijd kipkarkas of parelhoen eten als bot en je het spiervlees genoeg afwisseld krijgen ze dan alles binnen want volgens mij is bot toch bot en hoef je dat niet af te wisselen of wel?
Laatst gewijzigd door deja op vr 21 aug 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1343753
deja schreef: Ik heb eigenlijk een vraag over bot ik zal het niet doen maar wil het wel even weten of het nou werkelijk uitmaakt wat voor bot ze eten als ze altijd kipkarkas of parelhoen eten als bot en je het spiervlees genoeg afwisseld krijgen ze dan alles binnen want volgens mij is bot toch bot en hoef je dat niet af te wisselen of wel?
Zelfs de onderdelen per dier zijn nog verschillend, dus bot is zeker niet bot, ja, tis wel bot, maar niet identiek. Een paar soorten bot, een paar soorten vlees/orgaan dat is toch het meest ideale. Je kunt een keer krap zitten, maar structureel 1 botsoort geven vind ik wat karig.
Door deja
#1343763
Okay bedankt voor je antwoord ik hen veel soorten maar vroeg het me af dus maar bij meerdere soorten houden.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1343796
Ook in bot zit idd verschil.
Denk maar eens aan de holle botten van vogels en bv de botten van zoogdieren.
Das al een groot verschil. Verschild ook in voedingswaarde verschillende diersoorten.
Door ibbi
#1343809
ik geef graag minstens 5 soorten bot - ben blij dat er zoveel keuze is om dan ook nog af te wisselen en om de week 1 of 2 soorten te vervangen. lijkt mij ook dat ze allemaal wat verschillend inbrengen in 't menu.
Door Lizzy
#1343847
Verschillende soorten vleesbot is beter dan 1. Omdat alle vleesbotsoorten weer hun eigen voedingswaarde kennen. Ik voer zelf stuk of 7 vleesbotsoorten (kip, eend, parelhoen, kalkoen, haas, lam, geit). Maar, zou dat persee niet gaan en zou je maar 1 vleesbotsoort kunnen voeren (om een of andere reden), dan kun je dat beter doen dan bijv. naar KVV grijpen (die meestal ook maar 1 vleesbotsoort gebruiken, namelijk kip) of (nog erger) brokken. Maar, je moet dan wel voor voldoende variatie binnen je vleessoorten en orgaanvleessoorten hebben. Ik vind bijvoorbeeld wel dat als je alleen kip voert, je ook extra zorg moet besteden aan het gebit. Dus bijv. ook grote onderdelen van kip moet voeren en bijv. beslist niet alleen nek. En dat je vooral pens en (kop)vlees in grote lappen moet geven, zodat ze tenminste nog wat kluifwerk hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door