Bach bloesem bij verhuizing?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Staftime
5-sterren

Berichtdoor Staftime » Vr 14 Aug 2009, 14:49

Binnenkort gaan wij verhuizen.
Romeo heeft hier grote problemen mee, ik spreek uit ervaring.
Hij hecht zich heel erg aan zijn territorium en veilige, bekende plek.
Als hij in een nieuwe omgeving komt en alleen thuis moet blijven, blaft hij de hele boel bij elkaar, en dit duurt niet een paar dagen, maar maanden.
Nu had mijn zus het over bach bloesem, en dat dit hem wel eens zou kunnen helpen.
Wie kan mij hier over meer vertellen?
En hoe kom ik eraan, en maakt het nog iets uit welke ik gebruik?

Het komt toevallig wel heel goed uit dat ik precies een paar maanden vrij ben van mijn werk als we verhuisd zijn, dus ik kan het alleen thuis blijven weer voorzichtig op gaan bouwen.
Maar als ik een boodschap moet doen, zal hij vreselijk gaan blaffen, en ik wil eigenlijk niet weer naar de blafband moeten grijpen.
Dit haalt zijn gevoel van ellende niet weg, maar alleen de symptomen.
En dat wil ik hem niet weer aandoen.
Eerder heb ik dat wel gedaan, en eerlijk is eerlijk, na een paar maanden was de band niet meer nodig omdat hij zich eindelijk lekker thuis voelde in de nieuwe omgeving.
En ik wist toen nog niets af van bach bloesem ed.

Nu wil ik dit dus heel graag gaan proberen, om hem op een fijne manier door de verhuizingstress heen te helpen.
Lizzy
Moderator

Re: Bach bloesem bij verhuizing?

Berichtdoor Lizzy » Vr 14 Aug 2009, 18:21

Ik weet zo geen Bach maar misschien is deze site wat voor je: http://www.bachvoordieren.nl/
Staftime
5-sterren

Berichtdoor Staftime » Vr 14 Aug 2009, 19:15

Dank je Lizzy,

Ik heb meteen even gebeld, ze belt me straks terug want ze was aan het eten.
Hopelijk kan ze mij helpen!
Staftime
5-sterren

Berichtdoor Staftime » Ma 31 Aug 2009, 10:23

Inmiddels ben ik met de Bach-bloesem therapie gestart.
Afgelopen woensdag de eerste dag.
We merken dat Romeo zich anders gedraagt.
Hij is aanhankelijker, en bij elk woord die ik tegen hem spreek kwispelt hij vrolijk, dat is niet hoe ik Romeo ken.
Hij lijkt een stuk vrolijker en hij lacht veel vaker als ik thuis kom.
Ja, Romeo lacht dan wel eens, ziet er echt geinig uit, dit deed hij wel vaker, maar nu zelfs als ik maar kort weg ben geweest.

Het blijkt trouwens dat Romeo helemaal geen problemen heeft met het alleen thuis zijn.
Romeo heeft alleen maar traumatische ervaringen mbt verhuizingen, tot nu toe zijn alle verhuizingen gepaard gegaan met verdriet en boosheid bij mij.
En dat is waar Romeo op reageert.
We zijn nu dus op aanraden van Bianca begonnen met Romeo zonder Julia mee te nemen naar het nieuwe huis, en we hebben hem daar een eigen kleedje gegeven en daar krijgt hij dan een lekkere kluif.
Er staat een bakje met koekjes voor hem, zodat hij het huis gaat associeren met leuke dingen en vooral met een gelukkig en blij vrouwtje.
De reden dat dit zonder Julia moet, is dat hij (zonder dat ik dat wist) de taak op zich heeft genomen om mij en Julia te begeleiden en voor ons te zorgen op emotioneel vlak.
Hij wil heel graag mij gelukkig maken, en dat hoeft hij helemaal niet te doen.
De bloesemtherapie is dus gericht op zijn karakter en traumatische ervaringen.
Er is geen therapie gegeven voor het niet alleen kunnen zijn.

Volgens Bianca is hij een bijzondere hond waar ik zuinig op moet zijn, ze heeft één therapie voorgeschreven die ze zelden voor honden voorschrijft en die eigenlijk alleen maar bij mensen wordt gebruikt.
Dat Romeo anders is dan veel andere honden had ik in de gaten, maar nu heeft zij dit bevestigd.
Ik weet niet meer precies wat ze vertelde, dat moet ik toch nog eens aan haar vragen.
Maar hij heeft een bepaalde eigenschap in zijn karakter die menselijk is, en zeer zelden bij een hond voorkomt.

Aangezien Bianca ook gedragstherapeut is, denk ik erover om haar een keer langs te laten komen om Romeo te observeren.
Ik wil hem toch nog beter leren kennen en weten wat ik eventueel anders kan doen zodat hij niet meer de behoefte heeft om zich verantwoordelijk te voelen voor mijn geluk.
Ik vind dat een hond die taak niet heeft, ik hoor er te zijn voor hem, om hem een gelukkig leven te geven, en niet andersom.
Nadat ik er over heb nagedacht blijkt het idd zo te zijn dat ik hem altijd nodig heb gehad in mijn verdriet en zorgen.
Hij heeft dit aangevoeld. Hopelijk lukt het me om dit te veranderen zodat hij een zorgeloos hondenleven kan krijgen waarbij hij op mij mag steunen en niet mijn steun hoeft te zijn.

Ik ben toch wel blij dat ik deze stap heb genomen.
En heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen met de verhuizing.
Eerlijk gezegd stond ik er nogal sceptisch tegenover, maar nu we verandering zien in zijn gedrag geloof ik echt dat het iets doet.
Nyncke

Berichtdoor Nyncke » Ma 31 Aug 2009, 12:33

Jeetje wat een biezonder verhaal, schrijf je straks er nog meer over?
Verder ben ik benieuwd naar de middelen die je hebt gekregen.

Veel succes en een goeie verhuis!
Staftime
5-sterren

Berichtdoor Staftime » Ma 31 Aug 2009, 15:49

Ik zal jullie via dit topic op de hoogte houden.

Wat ik voor Romeo heb gekregen is het volgende:

Agrimony
Vine
Elm
Walnut
Star of Bethlehem

Iets dat me trouwens ook opviel, heel stom.
Normaal als er een vlieg op zijn vacht gaat zitten, voelt hij dat meteen en ergert zich daar aan.
Twee/drie dagen geleden ging er tot vier keer toe een vlieg op hem zitten die over hem heen wandelde, en hij liet dat gewoon begaan.
Staftime
5-sterren

Berichtdoor Staftime » Di 01 Dec 2009, 12:16

Nou, we zijn inmiddels zo'n maand geleden verhuisd.
En het is perfect verlopen met Romeo!

Ik ben dus heel erg tevreden over de Bach-Bloesem therapie.
De blafband is ongebruikt in de kast gebleven, en oh wat ben ik daar blij mee!
De buren hebben geen overlast gehad, en Romeo voelt zich prettig in het nieuwe huis.

Het had echt niet beter kunnen gaan.
En ik maakte me zo'n enorme zorgen, want ik was heel erg sceptisch over de Bach-Bloesem.
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Do 03 Dec 2009, 15:56

Fijn dat het zo goed is gegaan met verhuizen  :)

Wij zijn begin vorige maand ook verhuisd, en ook ik ondersteun mijn hond met Bach druppels.
Werkt prima!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”