wat nu?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

wat nu?

Berichtdoor Barfplaats

miranda1
1-ster

wat nu?

Berichtdoor miranda1 » Do 13 Aug 2009, 22:24

Hallo,

Ik zou me eerst even voorstellen:
Ik ben Miranda, ik heb 1 grote passie in me leven dat zijn mijn 3 jackrusseltjes.
Ik heb Bobby Demi en hun zoon tyson.

Met Tyson heb ik wel een heel speciale band omdat ik hem met de hand heb grootgebracht.
Met Tyson train ik behendigheid en wil ik volgend seizoen meedoen met wedstrijden.
Ook doe ik gehoorzaamheid b met hem.

Tyson heeft eigenlijk al sinds hij van de melk af is al problemen met z'n oren.
Hiermee ging ik naar de dierenarts, deze zei dat het oormijt was en kreeg er spul voor mee.
Maar het ging maar niet weg, en kreeg het later onder z'n oksel.

Ik ben toen naar een andere dierenarts geweest en kreeg hypoalergeen voer, dit gaat eindelijk goed.
Maar ik mag hem er verder niks bij geven, en dit is met 2 trainingen heel erg lastig. Ik zie op jullie forum dat jullie bulten bij de slager weg halen. Maar ik hoef het maar voor 1 hondje en het hoeven alleen maar koekjes te zijn. Wat kan ik nu omdat ik niet weet waar hij alergies voor is nou het beste geven.

Groeten Miranda en de 3 doggies
Lefki&Amy
5-sterren

Re: wat nu?

Berichtdoor Lefki&Amy » Do 13 Aug 2009, 22:35

miranda1 schreef:Hallo,

Ik zou me eerst even voorstellen:
Ik ben Miranda, ik heb 1 grote passie in me leven dat zijn mijn 3 jackrusseltjes.
Ik heb Bobby Demi en hun zoon tyson.

Met Tyson heb ik wel een heel speciale band omdat ik hem met de hand heb grootgebracht.
Met Tyson train ik behendigheid en wil ik volgend seizoen meedoen met wedstrijden.
Ook doe ik gehoorzaamheid b met hem.

Tyson heeft eigenlijk al sinds hij van de melk af is al problemen met z'n oren.
Hiermee ging ik naar de dierenarts, deze zei dat het oormijt was en kreeg er spul voor mee.
Maar het ging maar niet weg, en kreeg het later onder z'n oksel.

Ik ben toen naar een andere dierenarts geweest en kreeg hypoalergeen voer, dit gaat eindelijk goed.
Maar ik mag hem er verder niks bij geven, en dit is met 2 trainingen heel erg lastig. Ik zie op jullie forum dat jullie bulten bij de slager weg halen. Maar ik hoef het maar voor 1 hondje en het hoeven alleen maar koekjes te zijn. Wat kan ik nu omdat ik niet weet waar hij alergies voor is nou het beste geven.

Groeten Miranda en de 3 doggies

Als snack, bedoel je??
Misschien gedroogde kip of lever of long....
Maar ik denk dat jouw hondje ook veel baat kan hebben bij probiotica. Omdat hij met de hand is grootgebracht, waarschijnlijk dan met kunstmelk??, zal hij weinig darmflora op hebben kunnen bouwen, dus dat zou ik ondersteunen. Met een goed ontwikkelde darmflora gaat de vertering meestal ook een stuk beter en veel huidklachten (en ook oog- en oorklachten) kunnen darmgerelateerd zijn.
Vuile pens is ook goed om de darmflora op te bouwen.
miranda1
1-ster

Berichtdoor miranda1 » Do 13 Aug 2009, 22:44

Ja ik heb hem groot gebracht met kunst melk inderdaad.
en ik ben dus zeker opzoek naar het idiale belonings koekje
En hoe kom ik aan gedroogde kip of long of probiotica?
Kan ik die kip zelf drogen?
En komt hij er wel weer overheen of denk je dat het blijvend is?

Groeten Miranda
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Do 13 Aug 2009, 23:00

miranda1 schreef:Ja ik heb hem groot gebracht met kunst melk inderdaad.
en ik ben dus zeker opzoek naar het idiale belonings koekje
En hoe kom ik aan gedroogde kip of long of probiotica?
Kan ik die kip zelf drogen?
En komt hij er wel weer overheen of denk je dat het blijvend is?

Groeten Miranda

Je koopt kipfilet en snijdt dat in smalle reepjes en droogt die in de oven (even zoeken met de zoekfunctie!!) idem met long of lever.
Probiotica kun je kopen in een betere dierenwinkel of bestellen op internet...
http://www.nmlhealth.com/p,36,533/Probio-Forte.aspx deze bijvoorbeeld.
Maar dus ook pens (maar dan niet de schone!!) bevat de goeie bacterien, dus 1 maal per week rodi pens (en dan op die dag NIETS anders geven, dus geen br*kken en beloningsnoeppies, niks!!) geven, of, liever nog, een vuile pens.
Ik denk dat hij er wel overheen kan komen, maar dan moet je wel een beleid uitstippelen. Geen ab meer accepteren van je da (tenzij levensbedreigende situatie) en met verstand voeren. Niets geven wat belastend is, maar alleen maar bouwstoffen geven!!
Dus hoe verser, hoe beter (br*kken zitten altijd lichaamsvreemde stoffen in, zoals conserveringsmiddelen, bindmiddelen etc.).
Maar je moet je er zelf in gaan verdiepen en uiteindelijk vertrouwen op je eigen kennis, gevoel en vestand, zodat in een situatie waarin je da weer ab wil voorschrijven, jij voor jezelf heel duidelijk weet wat dit doet en waarom je het dus niet wilt!!  ;)
Snappie??
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Do 13 Aug 2009, 23:06

Ow ja, en natuurlijk de br*kken in de kliko en over op vers, maar dat had ik vast al gezegd???
Mijn hond heeft jaren problemen gehad met de vertering/ontlasting (Veel en vaak en snel diarree). Zodra ik hem iets anders gaf dan zijn br*kken of standaard beloningssnoepjes, dan was het alweer raak...en nu....nu kan ik echt alles geven en nooit meer diarree (bijna nooit dan, oké....heel soms na het zwemmen 1 keer wat dunner, maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig, zeker niet bij wat het eerst was!!)
miranda1
1-ster

Berichtdoor miranda1 » Do 13 Aug 2009, 23:19

hmz ik vind het wel heel erg moeilijk, want hij is nu een poosje aan die brokjes van royal canin en het gaat wel heel erg goed. Z'n jeuk en plekjes zijn al weg. die zak was ook redelijk aan de prijs en ik heb het niet zo heel breed vind ik het zonde omdat dan weg te doen. Maar ik ga het zeker proberen met gedroogde kip. En ik heb een recept gevonden op cujo z'n site dat ga ik ff proberen. maar hij mag wel gewoon ei en tomaat hebben dus.
Ik ga het even testen. Thanks voor je tips.
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Do 13 Aug 2009, 23:23

Welkom hier!

Zou je ook zeker aanraden om op vers voeren over te gaan.
Daarmee worden vaak al veel problemen opgelost. Lees hier op forum maar eens meer, dat weet je ook dat brokken niet erg gezond zijn voor je hond...
Lees hier bv: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,17449.0.htmlof hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,17448.0.html

over de beloningssnoepjes, deze kan je idd zelf dorgen. Maar je kunt ook gedroogde snacks kopen in de dierenwinkel, ze verkopen daar ook gedroogde pens, long, soms ook rund en kip.
spreeuwtje
5-sterren

Berichtdoor spreeuwtje » Vr 14 Aug 2009, 10:29

en mocht je de gedachten hebben dat vers ook gelijk veel duurder is dan brokken..
dan zit je daar ook naast.. ;)
als je goed kijkt en puzzelt.. ben je veeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper uit dan brokken..
natuurlijk zou dat niet dé doorslag moeten zijn om je hond over te zetten op vers..
maar soms is dat zetje genoeg om dan te gaan meemaken dat je hondje op vers het zoveel beter doet dan op brokjes!
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Vr 14 Aug 2009, 10:39

Ik zat in het verkeerde topic  :-[ Dus ik heb mijn reactie verwijderd...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”