Spondylose en ouderdom HD

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

ElinevKa
3-sterren

Berichtdoor ElinevKa » Wo 12 Aug 2009, 12:20

Bij onze 10 jr oude GR is spondylose en HD gediagnostiseerd.. arme ziel.
hij zit nu aan de reguliere pijnstillers, maar ik die moeten we wel gaan afbouwen.
Ik ben me dus wat aan t orienteren op alternatieve middelen.
Kan iemand me adviseren?

Hij eet Carnibest  :biggrin2:
en heeft wel snel last van maagzuur..daarom krijgt de veestapel 3x per dag CB.
Staftime
5-sterren

Re: Spondylose en ouderdom HD

Berichtdoor Staftime » Vr 14 Aug 2009, 14:51

Agut, arm beestje.
Onze Romeo heeft ook HD, en ik geef hem elke dag Atroflex gewrichtensiroop.
Hierin zit Glucosamine, Chondroïtine, MSM (dat is een natuurlijke pijnstiller) en vit C.
Voor onze hond werkt dit heel erg goed, hij is lang niet zo stijf meer, en loopt lange afstanden zonder problemen.
Dus het valt te proberen.
Ik koop dit bij Minerva, dat is een reformwinkel.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Vr 14 Aug 2009, 15:25

Puur Spondy is een homeopatisch middel bij spondylose.

Edit: en bij HD kun je bijv Glucobest geven.
Laatst gewijzigd door Eef+doggies op Vr 14 Aug 2009, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Vr 14 Aug 2009, 17:39

alternatieven:
chondroitine, glucosamine en MSM
Cetyl-M
Glucobest
Spondy-vetsem
Mac Samuel wervel S http://www.homeovet.nl/verzorgingsprodu ... meopathie/
Groenlipmosselextract
Duivelsklauw
Corta RX
etc etc...... ::)
petra-amsterdam
3-sterren

Berichtdoor petra-amsterdam » Zo 16 Aug 2009, 02:03

Vanwaar die weerzin tegen ,n gewone pijnstiller?
Onze oude DH ( zelfde kwalen) heb ik jarenlang eigelijk de meeste van de hier genoemde dingen gegeven maar de pijn ging alleen maar echt weg door het geven van z,n dagelijkse dosis Rimadyl en eerlijk gezegt ...als het om ,n jonge hond gaat en je kijkt tegen jaren van pijnstilling aan met alle mogelijke lange termijn risico,s....dan zou ik daar veel meer moeite mee hebben dan bij ,n oudje die je eigelijk vooral een zo comfortabele oude dag gunt en als daar wat groffer geschut voor nodig blijkt...so be it. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik ben wel het laatste jaar ,n aantal keren bij Tannetje geweest met hem voor ,n acupunctuurondersteuning. Daar reageerde hij goed op.
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Zo 16 Aug 2009, 12:53

petra-amsterdam schreef:Vanwaar die weerzin tegen ,n gewone pijnstiller?
Onze oude DH ( zelfde kwalen) heb ik jarenlang eigelijk de meeste van de hier genoemde dingen gegeven maar de pijn ging alleen maar echt weg door het geven van z,n dagelijkse dosis Rimadyl en eerlijk gezegt ...als het om ,n jonge hond gaat en je kijkt tegen jaren van pijnstilling aan met alle mogelijke lange termijn risico,s....dan zou ik daar veel meer moeite mee hebben dan bij ,n oudje die je eigelijk vooral een zo comfortabele oude dag gunt en als daar wat groffer geschut voor nodig blijkt...so be it. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik ben wel het laatste jaar ,n aantal keren bij Tannetje geweest met hem voor ,n acupunctuurondersteuning. Daar reageerde hij goed op.

Ik snap het wel...het vergt, denk ik, tijd om aan het idee te wennen, dat de opbrengst groter is dan de risico's.
Je weet wat de risisco's zijn en daardoor voelde ik altijd ongelooflijke weestand om het spul in zijn bek of door zijn eten te doen....
Maar nu ben ik er van overtuigd dat de voordelen groter zijn, dan de eventuele nadelen en dus krijgt ie dagelijks pijnstillers.
ElinevKa
3-sterren

Berichtdoor ElinevKa » Di 01 Sep 2009, 17:15

en de mededeling van de da dat we de reguliere medicatie moeten afbouwen..
nu zal dat wel meevallen, maar alles wat helpt om het proces te vertragen - behalve allleen maar pijnbestrijding..
waarom niet?
Doedels
5-sterren

Berichtdoor Doedels » Di 01 Sep 2009, 23:16

Met chiropractie om de rest van de rug in goede conditie te houden heb ik goede ervaringen. Door de pijn gaan ze hun rug en nek helemaal verstarren. Je moet wel een echte chiropractor hebben die goed weet wat hij doet.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Zo 13 Sep 2009, 15:25

yuki11 schreef:Ik snap het wel...het vergt, denk ik, tijd om aan het idee te wennen, dat de opbrengst groter is dan de risico's.
Je weet wat de risisco's zijn en daardoor voelde ik altijd ongelooflijke weestand om het spul in zijn bek of door zijn eten te doen....
Maar nu ben ik er van overtuigd dat de voordelen groter zijn, dan de eventuele nadelen en dus krijgt ie dagelijks pijnstillers.

Ik wilde toch even weten of Yukki nog baat heeft gehad bij Erwin, ik ga nl. aankomende zaterdag met Deja naar Erwin toe voor een behandeling.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”