aan de diarree van glucosamine?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

lisa-v
3-sterren

Berichtdoor lisa-v » Ma 03 Aug 2009, 08:47

puck heeft in 1 voorpoot last van een knakkend gewricht. waarschijnlijk haar schouder of elleboog.
toen ze van de week met dat pootje ook mank ging lopen ben ik even langs de da gegaan. hij vertelde dat sommige honden net zoals mensen knakkende gewrichten hebben. haar elleboog en schouder waren overbelast waarschijnlijk door de vele wandelingen van de afgelopen week.. ze kent haar grensen niet en dan wil ze nog wel eens lelijk over haar oren struikelen (engelse cocker spaniel) de da zei dat ze een week aan de lijn uit moest en ik heb pijnstillers gekregen. hij zei dat het ook goed was om glucosamine te geven en dat heb ik gelijk gekocht. een hele grote vrij dure pot en nu zit ik met het probleem dat als ik haar wat gluco door haar voer geef s'avonds ze de volgende ochtend gelijk aan de race is. ik ben al twee dagen gestopt en toen weer op nieuw begonnen met een hele kleine dosis! 1 mespuntje vol en nog gaat ze vanmorgen aan de diarree! is dit een kwestie van langzaam opbouwen of zijn er ook honden die gewoon helemaal niet tegen glucosamine kunnen?
ze heeft trouwens een darmbeschadeging over gehouden aan een jaar giardia.
hopelijk heeft iemand advies, want ik vind het nogal zonde om die pot weg te doen.. en je wilt gewoon het beste voor je hondje..
kira
5-sterren

Re: aan de diarree van glucosamine?

Berichtdoor kira » Ma 03 Aug 2009, 09:15

Ja, de newf van mijn ouders kan ook niet tegen glucosamine hij gaat gigantisch aan de diarree (echt saté). Langzaam opbouwen ging ook niet, van een mespuntje ging hij al. Hij krijgt nu MSM (is een onderdeel van glucosamine), langzame opbouw daarmee resulteerd erin dat hij tegen een half schepje kan.
lisa-v
3-sterren

Berichtdoor lisa-v » Ma 03 Aug 2009, 09:27

oww dat is balen zeg  :D ik probeer het nog even heeel langzaam, maar anders zit er niks anders op  :'(
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Ma 03 Aug 2009, 19:34

Welke glucosamine heb je?
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Ma 03 Aug 2009, 22:11

Wij hadden die van de Groene Os, zou er een ander zijn waar die wel goed op zou reageren?
lisa-v
3-sterren

Berichtdoor lisa-v » Di 04 Aug 2009, 08:02

ik heb ook die van de groene os! een pot van 500 gram  ::)
gelukkig wil een vriendin van ons hem overnemen mocht ze echt niet kunnen wennen..
k heb er in totaal nog geen eetlepel uit  >:( ik had beter ook een kleiner potje kunnen bestellen, maarja dit leek voordelig..  :-X
EllenL
5-sterren

Berichtdoor EllenL » Di 04 Aug 2009, 10:04

kira schreef:Wij hadden die van de Groene Os, zou er een ander zijn waar die wel goed op zou reageren?

Dat weet je natuurlijk maar nooit, maar je zou Sasha's Blend kunnen proberen... Is volgens mij niet goedkoop (en grrr, alleen dierenartsen kunnen het bestellen volgens mij) en dat herinnert mij er weer aan dat ik dat nog moet kopen voor mijn poezebeest... heb één dierenarts gevonden in enschede die het verkoopt  8)

Voordeel is dat het een natuurproduct is, voor meer info zie www.sashasblend.nl daar staan ook verkooppunten op!
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Di 04 Aug 2009, 10:22

Ok, dat verklaart een boel. Ze krijgt dus waarschijnlijk diarree van de vit C. In de Glucosamine van de Groene Os zit heel erg veel vit C. Ik zou dus gewoon en andere soort proberen, ben je waarschijnlijk van het probleem af.
lisa-v
3-sterren

Berichtdoor lisa-v » Zo 09 Aug 2009, 18:58

okeej bedankt ik ga even opzoek!
DewiSam
3-sterren

Berichtdoor DewiSam » Ma 10 Aug 2009, 11:20

Bij medpets.nl of de dierenapotheker kun je Sasha's Blend gewoon bestellen.
Ik wil je wel even waarschuwen want er zit extract van de groenlipmossel in waar niet alle honden even goed op reageren.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Ma 10 Aug 2009, 17:11

Dat is balen. Misschien is glucobest wat voor haar?
Dat krijgt wandor ook en hij heeft er nooit diarree van.

Edit: Ik heb het even nagekeken, Glucosamine complex bevat 1000 mg vit c per dagdosering (maatschep van 9 gram) en Glucobest bevat 80mg vit c per dagdosering (maatschep 5,5 gram).
Laatst gewijzigd door Eef+doggies op Ma 10 Aug 2009, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”