Duck/smuldier

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Duck/smuldier

Berichtdoor Barfplaats

AmStaff
1-ster

Duck/smuldier

Berichtdoor AmStaff » Do 30 Jul 2009, 10:36

Hallo,

Wij geven onze Am. Stafford Duck(lam/rijst) en smuldier(vlees compleet).
Onze staff is nu bijna 7 maandjes.
Nu wij nog maar net lid van dit forum zijn en wat meer hebben gelezen over de kvv,heb ik toch een vraagje.
Deze vraag gaat over het natuurlijke calcium,als ik het goed gelezen heb,zit dat in de smuldier en duck die wij aan hem geven eigenlijk niet.
In de smuldier (kipversie) zit wel het natuurlijke calcium(is dat de enige versie waar het natuurlijk calcium inzit?),dus is het misschien beter om dat te voeren als tussendoortje en krijgt hij dan de goede hoeveelheid calcium per dag binnen.
Er zijn zoveel soorten kvv,we kozen voor de duck,omdat de enige was die we kenden.
Aangezien wij ook niet elke dag hetzelfde eten wil ik het met onze staff ook wat afwisselen en willen wij voor een betaalbare prijs ook wel goed eten voor de hond.

Alvast vriendelijk bedankt voor een eventueel reactie/advies

Gr. Daniel en Esmeralda uit Den Helder
bloemetje
5-sterren

Re: Duck/smuldier

Berichtdoor bloemetje » Do 30 Jul 2009, 11:06

Ik denk niet dat het bijzonder veel uithaald als je vaker smuldier kip zou voeren. Dan word het helemaal zo kippig denk ik. Bovendien blijft de hoeveelheid niet-natuurlijke bron dan hetzelfde (aangezien je de kip dan als tussendoortje geeft) en ben je dan nog niet beter af.
Wellicht kun je nu en dan afwisselen met een compleet kvv met natuurlijke calciumbron?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 30 Jul 2009, 11:52

[quote="denhelder70"]
Hallo,

Wij geven onze Am. Stafford Duck(lam/rijst) en smuldier(vlees compleet).
Onze staff is nu bijna 7 maandjes.
Nu wij nog maar net lid van dit forum zijn en wat meer hebben gelezen over de kvv,heb ik toch een vraagje.
Deze vraag gaat over het natuurlijke calcium,als ik het goed gelezen heb,zit dat in de smuldier en duck die wij aan hem geven eigenlijk niet.
In de smuldier (kipversie) zit wel het natuurlijke calcium(is dat de enige versie waar het natuurlijk calcium inzit?),dus is het misschien beter om dat te voeren als tussendoortje en krijgt hij dan de goede hoeveelheid calcium per dag binnen.
Er zijn zoveel soorten kvv,we kozen voor de duck,omdat de enige was die we kenden.
Aangezien wij ook niet elke dag hetzelfde eten wil ik het met onze staff ook wat afwisselen en willen wij voor een betaalbare prijs ook wel goed eten voor de hond.

Alvast vriendelijk bedankt voor een eventueel reactie/advies

Gr. Daniel en Esmeralda uit Den Helder
[/quote]

Volgens mij betreft de Smuldier kipversie de niet-complete versie. Dat is dus alleen gemalen kippenbot en moet aangevuld worden. Als je gewoon de complete versies, hoef je geen extra calciumhoudende dingen erbij te geven want dan krijgt je hond middels de calcium supplementen in Smuldier/Duck al voldoende calcium binnen. Het enige is dat de meeste van ons een voorstander zijn van botten als calcium leverancier ipv een calcium supplement. Dat is veiliger, gezonder en beter. Vind ik. Maar dan zou je dus over moeten stappen op een ander merk. Ik geloof trouwens dat in Duck zowel gemalen bot als een calcium supplement zit, maar dat zou je bij Duck na moeten vragen.
*Nikki*
5-sterren

Berichtdoor *Nikki* » Do 30 Jul 2009, 14:12

Wat ik doe met mijn moeilijke eter Luna is gewoon elke dag van de week een andere "KVV". Sommige zijn met gemalen botten en sommige zijn met calcium supplementen. Er zijn in DH en omstreken genoeg adresjes voor goede KVV ;)

Maar je kan ook gewoon gaan barfen met je AST dan weet je zeker dat hij natuurlijke calcium binnen krijgt.

Heb je adresjes nodig pb me maar
AmStaff
1-ster

Berichtdoor AmStaff » Do 30 Jul 2009, 18:47

@Nikki,heb je PB gestuurd ;)
@lizzy,de kipversie van smuldier is geen complete versie,dat klopt.qua overstappen zou ik dat eventueel naar carnibest kunnen doen,daar lees ik wel heel veel goeds over.
@bloemetje,afwisselen met een andere kvv zou dan carnibest worden denk ik.
Wil er wel bij zeggen dat onze staff de smuldier wel lekker vindt en qua prijs is het zeer aantrekkelijk,we geven hem alleen 's avonds smuldier en smorgens en smiddags Duck.
bedankt voor de reacties allen.
essie74
4-sterren

Berichtdoor essie74 » Vr 31 Jul 2009, 09:05

hallo allen, ik voer Haaks Barf maar wil graag proberen geheel te barfen, alleen wil mijn oudste hond geen botten knagen!

Kan ik gewoon Haaks blijven voeren met een calcium supplement??  :-\Zo ja welk supplement ga ik dan gebruiken en nog veel belangrijken waar ga ik dit kopen??? :)

Ben al aan de gang geweest met van alles maar hij wil het echt niet proberen likt er alleen maar aan... Nu is het echt kluifwerk altijd al niet zo favoriet geweest maar goed.

De andere hond wordt al helemaal wild als ze er een botje bij krijgt, daar is echt niks te gek voor! als een razende roeland eet die het botje ff weg. Deze moeten we dan ook altijd in porties geven... Zo zie je maar wat een verschil....

gr.

Esther
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Vr 31 Jul 2009, 13:17

[quote="essie74"]
hallo allen, ik voer Haaks Barf maar wil graag proberen geheel te barfen, alleen wil mijn oudste hond geen botten knagen!

Kan ik gewoon Haaks blijven voeren met een calcium supplement??  :-\Zo ja welk supplement ga ik dan gebruiken en nog veel belangrijken waar ga ik dit kopen??? :)

Ben al aan de gang geweest met van alles maar hij wil het echt niet proberen likt er alleen maar aan... Nu is het echt kluifwerk altijd al niet zo favoriet geweest maar goed.

De andere hond wordt al helemaal wild als ze er een botje bij krijgt, daar is echt niks te gek voor! als een razende roeland eet die het botje ff weg. Deze moeten we dan ook altijd in porties geven... Zo zie je maar wat een verschil....

gr.

Esther
[/quote]

Je hoeft geen calcium supplement toe te voegen aan haaksbarf. daar zitten namelijk al gemaalde botten in.
zou wel de soorten afwisselen ervan.
Wat voor botten geef je erbij?
essie74
4-sterren

Berichtdoor essie74 » Zo 02 Aug 2009, 13:07

ben begonnen met kippen nekken en eendennekken, maar de oudste gaat zelfs na twee dagen vasten er niet mee aan de gang, snapt het gewoon niet. De jongste krijgt werkelijk alle botten en knaagt deze ook lekker weg geitenrib, achterpoot, kippenek etc etc..
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Zo 02 Aug 2009, 15:35

Tja als ie echt geen botten wil eten, dan maar gemalen altijd nog beter dan brok vindt ik.
Dan zou ik je oudste hond gewoon op haaksbarf houden als het daar goed op doet.
En de soorten afwisselen dan krijgt hij genoeg calcium binnen.
en met de ander zoals jij wil hetzij barf, hetzij kvv.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”