hoe te verdelen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoe te verdelen

Berichtdoor Barfplaats

wenche
5-sterren

hoe te verdelen

Berichtdoor wenche » Wo 29 Jul 2009, 17:00

Pip krijgt nog 4 porties per dag haar Barf... Maar hoe kan ik dit nou het beste doen?
Zelf zat ik te denken om haar 's ochtends haar bot te geven, tussendemiddag spiervlees, 's avonds met etenstijd haar orgaan met groenten en dan voor het naar bed gaan nog een klein beetje spiervlees...
Lizzy
Moderator

Re: hoe te verdelen

Berichtdoor Lizzy » Wo 29 Jul 2009, 17:05

Ja, lastig he, met zo'n pup! Ik gaf twee vleesbotmaaltijden (omdat ik 50% vleesbotten gaf, maar wel rijkelijk bevleesde), 2 spiervlees + groenten of 2 orgaanvlees + groenten maaltijden. En dan 4 keer per week spier en 3 keer per week orgaan. Bij 12 weken ging ik gelijk over op 3 maaltijden. Toen werd het 1 vleesbot en 2 spier of orgaanvleesmaaltijden per dag.

Ik nam feitelijk gewoon haar dag-portie en dat verdeelde ik over 3 a 4 maaltijden.

Zoals jij het doet kan het natuurlijk ook. Het maakt namelijk niet uit, zolang je in 1 week maar 40% a 50% vleesbot, 15% a 20% orgaanvlees en de rest spiervlees voert.
wenche
5-sterren

Berichtdoor wenche » Wo 29 Jul 2009, 17:13

Ik ben uitgegaan van wat ze straks krijgt als ze volwassen is... (nouja, wel met haar gewicht van nu en percentage van nu)
Dus eigenlijk gewoon haar dagportie, maar dan gemakkelijk verdeeld in 4 maaltijden... De kippennekken kan ik eventueel verdelen over 2x, maar een kipkarkas wordt wat lastiger... Vandaar dat ik dacht dat dit wel goed te doen is... 2 weekjes en dan is ze 12 weken en was ik inderdaad ook van plan om over te gaan naar 3 maaltijden (dan wordt het verdelen al weer iets makkelijker ;))
wenche
5-sterren

Berichtdoor wenche » Za 01 Aug 2009, 08:09

Zou ik nu (met 10,5 weken) al over kunnen op 3 maaltijden per dag?
Haar botvlees is ze relatief lang mee bezig, maar haar orgaan en spiervlees gaat zo naar binnen...
Zat nu te denken om eens te proberen om tegen 10.00 haar botvlees te geven, dan tegen 17.00 half spier/half orgaan en een beetje groentemix en dan tegen 22.00 nog een keer half orgaan/half spier en eventueel yoghurt...
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 01 Aug 2009, 09:09

tuurlijk kan dat, dat kan je nu ook al doen.
die van mij gingen zodra ze hier waren, dus met 8 weken op 3x per dag....veel makkelijker met eten geven..
wenche
5-sterren

Berichtdoor wenche » Za 01 Aug 2009, 09:17

Voor mij is het meer het idee dat ze er dan meer aan heeft... Als ik 4x geef, dan heeft ze alleen 's ochtends werk... De andere 3 keren sloekert ze het zo weg (net of ze dan niet genoeg heeft)

Ik ga dan dus maar eens kijken of 3x per dag beter werkt...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”