Mac bloedonderzoek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Mac bloedonderzoek

Berichtdoor Barfplaats

Xada
5-sterren

Mac bloedonderzoek

Berichtdoor Xada » Do 16 Jul 2009, 14:58

Vanmorgen ben ik naar de DA geweest om Mac zijn bloed weer te laten testen. De Crea is te hoog (200) een maand geleden was die 185, en vorig jaar juli 129. De DA wil nu dat ik speciale brok ga voeren, maar daar zie ik niets in. Dan had ik nog de mogelijkheid om Ipakitine over zijn brokken te doen om zijn nieren te ondersteunen. Vers vlees is hij falikant tegen. Dat zou Mac zijn dood betekenen. Hier ben ik het weer niet mee eens en wil toch op vers vlees overgaan.
Wat kan ik doen om deze waarden beter te krijgen? De andere waardes waren wel goed. Moet ik nu een barf nierdieet samenstellen? En waar zit veel proteïne in? Want dat mag hij eigenlijk niet meer hebben.
Mac is nu 4 jaar oud.
Too
5-sterren

Re: Mac bloedonderzoek

Berichtdoor Too » Do 16 Jul 2009, 17:26

Ik denk dat je bij medisch meer respons krijgt, misschien wil iemand m voor je verplaatsen

heb je al gezocht op nierdieet... veel info te vinden!!

Ik ben te weinig thuis in t medische om te beoordelen of dit zorgelijke waardes zijn, voer je nu nog brok of zijn ze al over op vers?

In t [heel] kort
lager percentage bot [ca 20%] van gevogelte , konijn ..  niet van grote dieren dat bevat veel fosfor *wat dat betreft dus geen probleem bij jou*
percentage groente verhogen
extra vet geven bvk visolie

Kijk ook s naar Solidago, ter ondersteuning

Succes
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 16 Jul 2009, 17:35

Bedankt voor het snelle verplaatsen. Ik heb me ook al wat ingelezen wat betreft een nierdieet, ook omdat Cidaq dat nodig heeft. Dus dan zou ik twee honden hebben op nierdieet, maar dat maakt mij niet uit.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 16 Jul 2009, 17:35

Xada schreef:Vanmorgen ben ik naar de DA geweest om Mac zijn bloed weer te laten testen. De Crea is te hoog (200) een maand geleden was die 185, en vorig jaar juli 129. De DA wil nu dat ik speciale brok ga voeren, maar daar zie ik niets in. Dan had ik nog de mogelijkheid om Ipakitine over zijn brokken te doen om zijn nieren te ondersteunen. Vers vlees is hij falikant tegen. Dat zou Mac zijn dood betekenen. Hier ben ik het weer niet mee eens en wil toch op vers vlees overgaan.
Wat kan ik doen om deze waarden beter te krijgen? De andere waardes waren wel goed. Moet ik nu een barf nierdieet samenstellen? En waar zit veel proteïne in? Want dat mag hij eigenlijk niet meer hebben.
Mac is nu 4 jaar oud.

Wat eet Mac nu?

Verder heeft jouw DA volstrekt ongelijk! Op alle fronten. Zowel dat verse/rauwe voeding zijn dood niet wordt en ook niet dat hij minder eiwitten (proteine) zou mogen hebben. Sterker nog, oudere honden en honden met nierproblemen: wanneer je die minder eiwit gaan voeren, verslechtert de situatie zelfs. Wat je moet voeren is gezond en makkelijk opneembaar eiwit, met een hoge biologisch waarde. En dus eiwit van dierlijke afkomst. Oftewel vlees.

Ik zou zelf gaan samenstellen volgens het barf nierdieet. index.php/topic,34598.0.html. En daarnaast Solidago geven.

Weet de DA overigens de oorzaak van de verhoogde waarde?
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 16 Jul 2009, 17:45

Op dit moment eet Mac brokken, omdat ik hier in Portugal geen overblijfsel van vlees kon krijgen. En als er iets was, dan was dat van varkens en dat geef ik niet.
De DA weet niet waarom die waarde is verhoogt. Alle andere waardes zijn namelijk perfect. Een maand geleden heeft Mac een uitgebreid bloedonderzoek gehad en ook daar is alleen de Crea verhoogt.
Ik heb al kippen gekocht en kwartels, ben nu nog op zoek naar konijnen en vis kan ik in de supermarkt kopen. Ook heb ik een broedmachine besteld, zodat ik altijd voldoende dieren hoop te hebben om al mijn honden te kunnen voeren. Verder wil ik kijken of ik nog een schaap, geit of koe kan kopen en die dan hier bij huis kan slachten. Hopelijk wil de verkoper dat dier voor mij afmaken.   :-[
Maar hier zit even wat tijd in, de kippen leggen al eieren, dus dat gaat goed, maar de kuikens die leggen nog niet en de kwartels ook nog niet.
Mac en Cidaq krijgen ook beide omnicondro omdat ze pijn hadden bij het lopen. Bij Cidaq is dat waarschijnlijk een knieschijf die heen en weer schuift en Mac is in het verleden (bij zijn vorige eigenaar) geopereerd aan ED.
Hoeveel solidago moeten ze dan hebben? Mac is nu 47,5 kg en Cidaq 31 kg.
Laatst gewijzigd door Xada op Do 16 Jul 2009, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”