Spoed giftig????

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Spoed giftig????

Berichtdoor Barfplaats

Breezer
5-sterren

Spoed giftig????

Berichtdoor Breezer » Do 09 Jul 2009, 21:53

Zojuist gingen er 2 glaasjes met lampolie over de vloer. Terwijl ik een emmer met sop aan het pakken ben, staat Breezer doodleuk met z'n poten in een paar druppels lampolie, en staat te ruiken. Likt vervolgens z'n neus af en likt aan z'n poten. Moet ik me eigen nu druk maken? Of het op z'n beloop laten?
Fido
5-sterren

Re: Spoed giftig????

Berichtdoor Fido » Do 09 Jul 2009, 22:00

Breezer schreef:Zojuist gingen er 2 glaasjes met lampolie over de vloer. Terwijl ik een emmer met sop aan het pakken ben, staat Breezer doodleuk met z'n poten in een paar druppels lampolie, en staat te ruiken. Likt vervolgens z'n neus af en likt aan z'n poten. Moet ik me eigen nu druk maken? Of het op z'n beloop laten?

Is niet erg veel zo te lezen. Als je het voor de zekerheid wil weten dan je da bellen en die kan het vergiftigingscentrum bellen en navraag doen.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 09 Jul 2009, 22:03

Fido heeft een goeie!!

gifwijzer zegt na drinken van lampolie         

Niet laten braken
evt vleoibare parafine geven

Hoop dat t meevalt!
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Do 09 Jul 2009, 22:06

Wat is vloeibare paraffine? En waar haal ik dat op dit tijdstip vandaan? En ik denk dat het idd iets van een heel klein veegje is geweest. Want het ergste hadden we al opgedweild met keukenrol. Dus het was eigenlijk nog een film laagje wat op de grond lag en waar hij in stond te dansen en te ruiken.
Fido
5-sterren

Berichtdoor Fido » Do 09 Jul 2009, 22:09

Breezer schreef:Wat is vloeibare paraffine? En waar haal ik dat op dit tijdstip vandaan? En ik denk dat het idd iets van een heel klein veegje is geweest. Want het ergste hadden we al opgedweild met keukenrol. Dus het was eigenlijk nog een film laagje wat op de grond lag en waar hij in stond te dansen en te ruiken.

vloeibare parafine haal je bij de da (hoewel niet alle da dat hebben :-\).

Als het echt zo weinig is dan hoef je je geen zorgen te maken.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Do 09 Jul 2009, 22:15

Dat advies gaat idd over echt drinken van de olie en Fido heeft veel meer ervaring dan ik [en een dokter in huis  ;)] dus...
Breezer
5-sterren

Berichtdoor Breezer » Do 09 Jul 2009, 22:16

Okay ik ben gerust gesteld. Ik heb het idee dat het echt niet veel was. Kan ook eigenlijk niet. Want de grootste plas was al opgeruimd. Dank jullie wel
Fido
5-sterren

Berichtdoor Fido » Do 09 Jul 2009, 22:26

Breezer schreef:Okay ik ben gerust gesteld. Ik heb het idee dat het echt niet veel was. Kan ook eigenlijk niet. Want de grootste plas was al opgeruimd. Dank jullie wel

Graag gedaan  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”