Haarballen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Haarballen

Berichtdoor Barfplaats

Rianne145
5-sterren

Haarballen

Berichtdoor Rianne145 » Ma 06 Jul 2009, 11:08

Hallo,

Sinds ik vers voer hebben ze eigenlijk nooit last van haarballen maar de laatste weken heb ik bij mijn kater een keutel met heel veel haar van z'n kont af moeten plukken en mijn poes heeft vanochtend een haarbal overgegeven. Is dit iets waar ik wat aan moet doen of gewoon z'n gang laten gaan (heel natuurlijk). Ik heb m'n kater 2 keer haarbalpasta gegeven. Ik zie nooit haar in de ontlastig zitten. Het is wel normaal toch dat ze haarballen overgeven? Het ergste haar is er inmiddels wel uit, maar ze verharen toch nog best wel wat.
Too
5-sterren

Re: Haarballen

Berichtdoor Too » Ma 06 Jul 2009, 11:25

Ik doe er normaal gesproken niet zoveel aan maar nu er enorm verhaard [en gespuugd] wordt help ik een handje :borstelen [vinden ze NIET leuk] en wat haarbalpasta
En poep met haar slingert hier ook wel s rond..... bah!
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Ma 06 Jul 2009, 14:18

sien poept bij voorkeur ook haar haarballen uit. overgeven krijg je namelijk een vieze smaak van in je mond.
Rianne145
5-sterren

Berichtdoor Rianne145 » Ma 06 Jul 2009, 20:17

Ik heb haar maar wat haarbalpasta gegeven aangezien ze vanochtend na de haarbal een halve portie gegeten heeft en nu weigert... Bij het klaarmaken van het eten stond ze wel vooraan, dus ze heeft wel honger volgens mij.
Welke haarbalpasta verdient de voorkeur? Ik heb nu Lax-a-past, die komt bij de da vandaan, is de gimpet net zo goed? (is vast goedkoper dan bij de da)
Laatst gewijzigd door Rianne145 op Ma 06 Jul 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”