gestart met KKV.....

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

gestart met KKV.....

Berichtdoor Barfplaats

chaoot727
1-ster

gestart met KKV.....

Berichtdoor chaoot727 » Zo 05 Jul 2009, 10:22

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, heb me al maanden geleden eens aangemeld en rond gekeken. Tsjaa werd een beetje wit om me neus, kippenekjes, karkasjes, slagersverhalen, jekkie...
Wat me niet is opgevallen KKV (zonder al te veel info kwam dit niet echt binnen bij mij  ::))
Afijn 2 weken geleden en 120 eurie dierenarts rekening verder, conclusie zwakke darmen en advies om hill's I/D te voeren in combinatie met protexin.
Moeten jullie weten ik heb een kruising labrador/ bordeaux dog, was toen we ze met 9 weken kochten een zielig hondje, wist niet wat ze met de brokken aan moest en wat ik mee kreeg leek een beetje vaag voer. Ik over op de puppenbrok van eukanuba tot 2 weken geleden haast geen problemen. Eerder wel een een buik griepje gehad maar dat was het.
Afiijn ik rondneuzen en dacht zal echt wel iets anders zijn dan hill's van 80.
Na wat gesprekjes over voer bij deze dierenwinkel en die dierenwinkel, wat advies van vriendin die ook KKV voert maar vooral aardig wat gelezen op dit forum ben ik naar de supermarkt getogen en daar een en ander van smuldier uit de vriezer getrokken. Mijn grootste angst was weer diadinges maar toch de keus gemakt om haar cold turkey over te zetten. Gisterenavond de eerste maaltijd genoten, Beau is regelmatig retour bak gegaan om te snuffen of er nog IETS was.
Vanmorgen lekker stuk gelopen en ja hoor poeppie kwam en was normaal...... Pffft, nu nog afwachten wat het verder gaat doen.

Toch heb ik wat vraagjes die ik graag wil stellen,
Heb ik het goed begrepen als ik 1/2 compleetvoer geef en 1/2 bijvoer dus bijv de pens of kip van smuldier zitten we oke met de voedingswaardes?

Ik laat het vlees in de koelkast ontdooien en heb het uit de koeling gegeven doen jullie dit ook? Kan me bedenken dat dit voor de darmen lastig kan zijn, wist vanmorgen niet zo snel hoe de kou er af te krijgen.

Zal ik de protexin blijven gebruiken of wacht ik dit af hoe de ontlasting het gaat doen?
Mensen bedankt en tot laterrrrrrrr
Marjolein
*loes*
5-sterren

Re: gestart met KKV.....

Berichtdoor *loes* » Zo 05 Jul 2009, 10:25

:hi:
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Zo 05 Jul 2009, 10:27

welkom hier :D

wat het ontdooien betreft, dat kan prima in de koelkast, maar ik zou voor ik het aan de hond gaf wel een poosje buiten de koelkast zetten zodat het op kamertemperatuur komt. Zo koud kunnen honden ook problemen door krijgen, valt niet zo lekker. Als het te koud is, kun je het even in een bak met warm water zetten, dan is heel snel de ergste kou eraf.

waarom wil je naast compleet voer ook enkelvoudig voeren? Ik zou dat niet doen. Je kunt wel een paar dagen inlassen met echt bottenwerk, zodat de hond ook nog iets te kauwen heeft. Alleen dat laatste wel voorzichtig opbouwen door met kippennekken en ander zacht bot te beginnen........
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 05 Jul 2009, 10:34

Toch heb ik wat vraagjes die ik graag wil stellen,
Heb ik het goed begrepen als ik 1/2 compleetvoer geef en 1/2 bijvoer dus bijv de pens of kip van smuldier zitten we oke met de voedingswaardes?

Nou, ik vind dat niet OK. Kijk, Smuldier bevat al pens, rund en kip. Dus ga je daar dan nog eens enkelvoudige kip en pens bij geven: voegt dat dus qua voedingswaarde niks toe. Je hond krijgt alleen nog minder. Dus ik zou zeggen: voer of de hele week compleet en heel af en toe eens de kip of pens. Of voer voor de helft Smuldier compleet (of een ander merk) en geef daarnaast dus andere diersoorten, zodat je wel wat toevoegt aan het menu. Maar ja, dan moet je dus aan die jekkie eendennekken, parelhoenkarkassen, lamsvlees, geitenvlees, vette vis, hele rauwe eieren, groentenmix denken. Aan diersoorten die niet in Smuldier zitten. Dan voegt het wat toe, anders in tegendeel.

Ik laat het vlees in de koelkast ontdooien en heb het uit de koeling gegeven doen jullie dit ook? Kan me bedenken dat dit voor de darmen lastig kan zijn, wist vanmorgen niet zo snel hoe de kou er af te krijgen.

Nee, ik zet het ruim voordat ze het gaan eten op het aanrecht, hun (barf in mijn geval) voer. Ik geef het altijd op kamer temperatuur. Je kunt eventueel een metalen bak kopen, voer erin doen, laagje heet water in je gootsteen zetten, bak erin zetten en zo het voer wat verwarmen.

Zal ik de protexin blijven gebruiken of wacht ik dit af hoe de ontlasting het gaat doen?
Mensen bedankt en tot laterrrrrrrr
Marjolein

Ja, ik zou dat zeker blijven gebruiken! De darmen van jouw hond kunnen wel een boost gebruiken en protexin is heel goed spul daarvoor.
chaoot727
1-ster

Berichtdoor chaoot727 » Zo 05 Jul 2009, 11:46

Hoi hoi,
Bedankt voor jullie reactie´s. Ga het compleetvoer gebruiken zonder toevoegingen, reageren honden minder heftig op verandering van kvv dan op verandering van brokken? Dit zou wel heel fijn zijn ivm komende vakantie, ik ga er vanuit dat ze in oostenrijk ook honden hebben die op deze wijze eten.... Mijn schoonouders wonen er dus ga ik zo meteen bellen en vragen of ze in de winkels willen gaan kijken voor me.

Morgen ritje naar de DA om de protexin te kopen,
Fijne zondag,
:suck_kr: Marjolein
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Zo 05 Jul 2009, 16:48

en anders kun je kvv heel goed meenemen, als je familie wat ruimte in de vriezer wil vrij maken voor je  :) :)

succes met stofzuigen  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”