Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1299302
Hm... wat ik nou weer heb? ;-)

Guinnie had, meende ik, twee "doorligplekjes" op haar voorpoten; aan elke poot 1. DA zei ook 'lamaargaannixaandoen'. Dus ik "lamaargaanendoenix" ;-)  maar dan bijna. Ik bedacht.. smeer er wat honingzalf op.. dat "verzacht wat"?

Nu blijkt in ieder geval 1 van die plekken een korst te zijn van tsja...? Van wat...?
Geeft niet op zich...
Ik heb het gisteren schoongemaakt met gewoon warm water, dat het "vuil" van de korst wat oplost en dat ik dus haar poot "zuiver" kan krijgen. Er zit voor zover ik kan zien geen open wondje daar (meer) maar ik denk dat de huid er natuurlijk wel kwetsbaar is.
De korst zat namelijk "ineens" niet meer op de huid, maar daar een paar mm vanaf, dus het is een korst die heeft losgelaten (duh!).

Ik heb op het moment geen neiging om ermee naar een DA te gaan; het ziet er droog en goed uit, maar ik wil wel de resten van de korst uit haar vacht halen; dat plakt natuurlijk en zal haar hinderen.. het jeukt misschien ook?

Kan ik het idd gewoon "uitwassen" met water? Er komt dan natuurlijk ook wat water op het voormalige wondje. Ik heb het gisteren speciaal gedaan om te kijken of er nog wat onder zat wat aandacht behoefde, maar dat lijkt totaal niet het geval.

Ik neig naar de gedachte dat ook dit weer goed nieuws is, dat het een teken is van haar verbeterde lichamelijke conditie??

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1299308
Je kunbt het proberen eruit te wassen, maar wat je al zegt, het is een plakkerige zooi en dat blijft het ook wel. Ik zou de boel even goed laten drogen, dan met je vingers de korst zo klein mogelijk breken en dan met een kammetje c.q. krommepennenborsteltje eruit borstelen.

Naar de da gaan met een losse korst...neuh, zou ik ook niet doen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1299428
Angelique schreef: Je kunbt het proberen eruit te wassen, maar wat je al zegt, het is een plakkerige zooi en dat blijft het ook wel. Ik zou de boel even goed laten drogen, dan met je vingers de korst zo klein mogelijk breken en dan met een kammetje c.q. krommepennenborsteltje eruit borstelen.

Naar de da gaan met een losse korst...neuh, zou ik ook niet doen :biggrin2:
Voordeel is wel dat je de hond dan wel thuis kunt laten  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door