Kan dit kwaad?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kan dit kwaad?

Berichtdoor Barfplaats

charmed
5-sterren

Kan dit kwaad?

Berichtdoor charmed » Vr 03 Jul 2009, 18:45

Wij hebben maden in de container met dit warme weer. Vandaag voor 't eerst. Ik had de container los gehad, en er zijn wat maden uitgevallen. Savannah was buiten geweest en nadat ze buiten was geweest, liet ze zich steeds op haar kont vallen. Ik heb haar broek bekeken en uitgekamd, want ze bleef maar op de kont vallen met een harde bonk. Na lang zoeken vond ik een maad die in haar broek rondliep, deze heb ik afgevangen, maar nu mijn vraag kan zo'n maad ook het lichaam binnen kruipen? Misschien domme vraag hoor, maar kan dat dan kwaad en wat kan je aan zoiets doen. Ze is waarschijnlijk op de plek gaan zitten waar de maden op de grond zijn gevallen.

Bah. Ze is er heel onrustig van.
K&D
5-sterren

Re: Kan dit kwaad?

Berichtdoor K&D » Vr 03 Jul 2009, 18:51

Poe, geen idee. Maden met dit weer heb je zo.....(ook in onze otto, maar die is alweer geleegd) Maar als je haar goed hebt uitgeborsteld en verder niets hebt gezien mag je aannemen dat het een verdwaalde was. Je zou even kunnen sprayen met het één of ander, maar dat is in haar geval niet zo goed.
Ik zou goed blijven controleren.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Vr 03 Jul 2009, 18:54

mmmm kan me voorstellen dat het je niet lekker zit..
weet wel dat als er konijnen en of schapen en er vliegen rond zitten dat die d'r eitjes vlak bij het poepgat kunnen leggen en als de maden dan uitkomen ze naar binnen kunnen kruipen..
maar geen idee of dat die maden zo snel bij je hond door al die haren naar binnen kunnen gaan....misschien kan je even met je da praten...
spreeuwtje
5-sterren

Berichtdoor spreeuwtje » Vr 03 Jul 2009, 19:11

volgens mij kruipt een made niet zomaar naar binnen..
maden gaan op zoek naar afstervend vlees.. open wonden.. dat soort dingen..
bij konijnen bijv. onstaat wel eens een probleem met maden.. maar dan heeft een vlieg daar eitjes gelegd..
dan heeft t konijn vaak diarree en is het een vochtige broeierige vieze omgeving geworden waar vliegen graag op afkomen..
ik vermoed dat dat konijn dan al een wondje heeft zitten waar de mades dan omheen gaan vreten..

ik denk dat bij een gezonde hond niet veel schade aangericht kan worden..
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 03 Jul 2009, 19:16

charmed schreef:Wij hebben maden in de container met dit warme weer. Vandaag voor 't eerst. Ik had de container los gehad, en er zijn wat maden uitgevallen. Savannah was buiten geweest en nadat ze buiten was geweest, liet ze zich steeds op haar kont vallen. Ik heb haar broek bekeken en uitgekamd, want ze bleef maar op de kont vallen met een harde bonk. Na lang zoeken vond ik een maad die in haar broek rondliep, deze heb ik afgevangen, maar nu mijn vraag kan zo'n maad ook het lichaam binnen kruipen? Misschien domme vraag hoor, maar kan dat dan kwaad en wat kan je aan zoiets doen. Ze is waarschijnlijk op de plek gaan zitten waar de maden op de grond zijn gevallen.

Bah. Ze is er heel onrustig van.

Kijk even heel goed rond haar anus of zich daar geen madenfamilieleden bevinden in een heel jong stadium. Het barst hier van de letterlijk strontvliegen die heel rap in het anusgebied hun eitjes leggen als het daar even ruikt omdat je hond net gepoept heeft. Dat jeukt dan als de niegus en daar kunnen ze heel onrustig van worden.
Ze kunnen wel de anus inkruipen, dus kijk dat even goed na.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Vr 03 Jul 2009, 21:14

Hoi Allemaal,

Iedereen bedankt voor de antwoorden. Na het lezen van het 2de berichtje heb ik toch maar gelijk de da gebeld, die gelukkig nog aanwezig was. Zij zegt dat het geen kwaad kan bij een gezonde hond en dat ze niet naar binnen klimmen, maar om zeker te zijn dat alle vieze maden weg zijn, even afspoelen met zoutwater, dan zijn ze binnen no time weg, daar houden ze niet van. Ik heb gelijk de broek en haar anus goed gewassen met zoutwater en goed afgespoeld. Ze vond dat niet leuk, maar het moest even.

Ik heb het zojuist nog even weer gecontroleerd maar het lijkt allemaal goed schoon te zijn ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”