Dunne ontlasting van zalmolie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Di 30 Jun 2009, 09:15

Weet iemand of zalmolie ook laxerend werkt?
Lizzy
Moderator

Re: Dunne ontlasting van zalmolie

Berichtdoor Lizzy » Di 30 Jun 2009, 09:39

Ja, zalmolie werkt zeker laxerend. Sterker nog, Brutus gaat er acutement van aan de diarree.
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Di 30 Jun 2009, 09:43

Lizzy schreef:Ja, zalmolie werkt zeker laxerend. Sterker nog, Brutus gaat er acutement van aan de diarree.

Thankx! Ik dacht het al, maar wist het niet 100% zeker. Dan haal ik Jesse van de zalmolie af ;)
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Di 30 Jun 2009, 11:47

Cindy de Wolf schreef:Thankx! Ik dacht het al, maar wist het niet 100% zeker. Dan haal ik Jesse van de zalmolie af ;)

Ik zou het heeeel langzaam opbouwen, dan gaat het meestal wel goed. Gewoon per dag een drupsje meer door het voer!
Ulrike
5-sterren

Berichtdoor Ulrike » Ma 13 Jul 2009, 11:34

Bij ons kregen beide honden eerst acuut diarree na 2 druppels uit een capsule. Echt als water  :P. Ik ben er na een paar dagen mee gestopt. Daarna toch maar weer begonnen en gewoon volgehouden.  Inmiddels kunnen ze beide gewoon een capsule verdragen zonder ook maar iets aan de ontlasting te merken. Toch even doorzetten was bij ons echt de moeite waard, de huid en vacht van zowel Bass en Daya zijn enorm verbeterd.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Ma 13 Jul 2009, 15:08

Keetje krijgt ook zalmolie, 2 pompjes per dag en heeft netgens last van. Maar nu we het toch over zalmolie hebben even een vraagje tussendoor, als het mag. :-[
Ik las ergens dat Omega 6 (of was het nu 3?) reumatische klachten verergerd omdat het ontstekingen erger kan maken(?). In de zalmolie die keet krijgt zit 3 + 6. Is het dan niet beter, ivm haar artrose, alleen het 1 of het ander te geven?
Laatst gewijzigd door keetje op Ma 13 Jul 2009, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Di 14 Jul 2009, 01:13

keetje schreef:Keetje krijgt ook zalmolie, 2 pompjes per dag en heeft netgens last van. Maar nu we het toch over zalmolie hebben even een vraagje tussendoor, als het mag. :-[
Ik las ergens dat Omega 6 (of was het nu 3?) reumatische klachten verergerd omdat het ontstekingen erger kan maken(?). In de zalmolie die keet krijgt zit 3 + 6. Is het dan niet beter, ivm haar artrose, alleen het 1 of het ander te geven?

Sowieso kun je beter alleen omega 3 geven, omega 6 zit in vlees dus krijgen ze genoeg.

En verder vind ik dit nog:

Dit omega-6 vetzuur, dat het lichaam grotendeels zelf maakt van linolzuur, wordt geacht ontstekingen te verergeren terwijl de omega-3 vetzuren uit vis, EPA en DHA, ontstekingsreacties verminderen.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Di 14 Jul 2009, 11:58

Maar dan is het toch zowiezo beter om geen zalmolie(meer) te geven want in zalmolie zit toch 3+6?

Bij de hema verkopen ze visolietabletten met alleen omega 3. dat is dan toch veel beter?
Ulrike
5-sterren

Berichtdoor Ulrike » Wo 15 Jul 2009, 12:09

keetje schreef:Maar dan is het toch zowiezo beter om geen zalmolie(meer) te geven want in zalmolie zit toch 3+6?

Bij de hema verkopen ze visolietabletten met alleen omega 3. dat is dan toch veel beter?

Keetje ik zou inderdaad iets geven met alleen omega 3. Omega 6 zit inderdaad al ontzettend veel in vlees en ik las dat ook de aanwezigheid van omega 6 juist weer de opname/verwerking (?) van omega 3 tegen gaat. Extra omega 6 bijgeven lijkt me dan ook in ieder geval onnodig zoniet zelfs onwenselijk.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”