nog is ff bevestiging graag...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

bulldelicious
3-sterren

Berichtdoor bulldelicious » Zo 28 Jun 2009, 08:17

Onze pups zijn vandaag 4 weken oud, sinds een week krijgen ze vleesballetjes 3 keer per dag en 1 keer per dag platte kaas, we hebben dit langzaam opgebouwd en hebben de platte kaas gegeven omdat moeders bijna geen melk meer geeft. 1 pup konden we niet bijvoederen met pupymelk, daar kreeg ie diaree van, geitenmelk net hetzelfde. Raar maar waar, maar tegen de platte kaas kan ie wel tegen, eet ie gretig mee op en heeft er geen diaree van. Tot ze 6 weken zijn mogen ze nog geen groenten, dus nu krijgen ze gemalen kip, pens, rund, kalkoen, runderhart. Is dit dan voorlopig genoeg variatie? En is kan het kwaad dat ze voorlopig enkel bot krijgen van kip, ik krijg de runderstrotten niet gemalen en ga vandeweek pas om lamsribben, zouden die te malen zijn in een goede keukenrobot?

alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door bulldelicious op Zo 28 Jun 2009, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Re: nog is ff bevestiging graag...

Berichtdoor Angelique » Zo 28 Jun 2009, 11:35

bulldelicious schreef:Onze pups zijn vandaag 4 weken oud, sinds een week krijgen ze vleesballetjes 3 keer per dag en 1 keer per dag platte kaas, we hebben dit langzaam opgebouwd en hebben de platte kaas gegeven omdat moeders bijna geen melk meer geeft. 1 pup konden we niet bijvoederen met pupymelk, daar kreeg ie diaree van, geitenmelk net hetzelfde. Raar maar waar, maar tegen de platte kaas kan ie wel tegen, eet ie gretig mee op en heeft er geen diaree van. Tot ze 6 weken zijn mogen ze nog geen groenten, dus nu krijgen ze gemalen kip, pens, rund, kalkoen, runderhart. Is dit dan voorlopig genoeg variatie? En is kan het kwaad dat ze voorlopig enkel bot krijgen van kip, ik krijg de runderstrotten niet gemalen en ga vandeweek pas om lamsribben, zouden die te malen zijn in een goede keukenrobot?

alvast bedankt!

Alleen kipbot is prima. Wil je een rokende keukenrobot, moet je er lamsribben instoppen  ;D  Die runderstrotten zijn ook de moeite niet, dat is kraakbeen en bevat niet veel calcium.
IK neem aan dat je ook verschillend orgaavlees voert?  zo ja, dan is het redelijk voldoende wat je nu voert.

En wat eet de plattekaas-eter verder nog dan platte kaas :-\?

Overigens is het mischien handiger voor de lezers en reageerders om in 1 topic te blijven dan is de informatiestroom kompleter.
bulldelicious
3-sterren

Berichtdoor bulldelicious » Zo 28 Jun 2009, 12:41

Staat genoteerd, volgende keer schrijf ik in het oude topic  ;)

de platte kaas eter eet ook drie maal  daags vleesjes, net zoals de rest, vond het alleen wel opmerkelijk dat ie tegen gewone platte kaas wel tegen kan en pupy kunstmelk en geitenmelk niet  :D

als orgaan krijgen ze rundshart, rundspens en slokdarm en vanaf volgende week ook lamspens en lamshart. Ik kan ook kippenmaagjes en hartje bijgeven of is dit niet nodig?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Zo 28 Jun 2009, 14:32

bulldelicious schreef:Staat genoteerd, volgende keer schrijf ik in het oude topic  ;)

de platte kaas eter eet ook drie maal  daags vleesjes, net zoals de rest, vond het alleen wel opmerkelijk dat ie tegen gewone platte kaas wel tegen kan en pupy kunstmelk en geitenmelk niet  :D

als orgaan krijgen ze rundshart, rundspens en slokdarm en vanaf volgende week ook lamspens en lamshart. Ik kan ook kippenmaagjes en hartje bijgeven of is dit niet nodig?

Als je het toch hebt zou ik het gewoon geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”