stinkende vacht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

stinkende vacht

Berichtdoor Barfplaats

pachara
1-ster

stinkende vacht

Berichtdoor pachara » Za 27 Jun 2009, 18:38

onze golden retriever heeft geregeld epilepsie aanvallen en neemt gardenal. daardoor denk ik dat de combinatie" medicatie en  voeding" zijn vacht stinkt. wij geven brokkenvoeding,maar zouden willen proberen met een natuurlijke voeding.
kan er iemand helpen om ons op te starten want we weten niet hoe we moeten beginnen om de voeding samen te stellen.
*loes*
5-sterren

Re: stinkende vacht

Berichtdoor *loes* » Za 27 Jun 2009, 19:03

Denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen of je zelf wilt samenstellen (barf) of kvv.

En dan heel veel hier de bieb in duiken staat een schat aan informatie.

Welkom overigens en je zal zien hoe je hond opknapt , als je hem van de brukken afhebt. ;)
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Za 27 Jun 2009, 19:16

Hoi en welkom!

Als je over wilt stappen op kvv (Kompleet Vers Voer) kun je dat gewoon meteen doen. Hoef je niet al te veel bij na te denken ;-)
Kopen en geven, that's all.

Wil je over op "echt barf" dan is het nodig dat je je eerst goed inleest, zodat je weet waar je mee bezig bent.

Ik voelde (en voel) me goed met kvv (de honden ook). Daar ben ik mee begonnen en met regelmaat krijgen ze er wat barf naast, maar de hoofdmoot is hier kvv. Zo kun jij het natuurlijk ook doen.. "via kvv naar barf".

Lees je in, neem de tijd...

Ik denk idd dat het je hond goed zal doen, maar dat is een kwestie van proberen. Als je kvv gaat geven, probeer vooral verschillende merken en smaken!

Suzanne
~anna~
5-sterren

Berichtdoor ~anna~ » Za 27 Jun 2009, 19:46

welkom!
ja eerst gewoon beginnen met kvv en je verder inlezen op dit forum waar je veel info kan vinden.
later een combinatie van kvv/barf kan ook maar ik zou eerst gewoon rustig beginnen met kvv.
deja
5-sterren

Berichtdoor deja » Ma 06 Jul 2009, 22:32

Ik lees net de topic, heb zelf ook 2 goldens mijn vraag is zwemt hij of zij veel.
Als mijn honden een aantal keren in het water zijn geweest bv. 3 x per week gaan ze ook vreselijk stinken is net een soort zweetvoeten lucht.
Ik moet ze dan wassen om de lucht weer weg te krijgen, ga daarom liever naar het strand dan heb je dat lang zo gauw niet.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”