leverontlastend dieet, hoelang??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Do 25 Jun 2009, 13:19

Vanaf begin mei zit mijn oudste teef op een leverontlastend dieet, omdat ze een acute leverontsteking had en zienderogen achteruit ging.
Dit bestaat uit 40% havermout, 30% vleesbot van magere diersoorten (kip en konijn) en 20% spiervlees (kalkoen), 10% groentemix.
Havermout aangevuld met yogurt en ei.

Nu doet ze het weer helemaal super, wou ze eerst nog niet knagen, nu gaan de karkassen er makkelijk in.
Volgende week hebben we weer een check van de leverwaarden en als die goed is, zou ik graag van de havermout af willen. Kan dit, of moet ze hierop blijven staan??
Moet zeggen dat ik de havermout al wel heb geminderd, zo heel lekker vind ze dit nu ook weer niet.

Verder krijgt ze aanvullend dagelijks een capsule mariadistel om de lever te helpen reinigen.

Wie oh wie heeft tips?
Alvast bedankt.
Angelique
5-sterren

Re: leverontlastend dieet, hoelang??

Berichtdoor Angelique » Do 25 Jun 2009, 13:46

Als haar lever weer op orde is lijkt  me weinig in de weg staan om weer normaal te gan voeren , in die zin dat je de dingen zoals havermout schrapt. Ik zou het wel even blijven monitoren en b.v. over een maand nog een keer de leverwaarden laten checken.
choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Do 25 Jun 2009, 14:20

Dat monitoren waren we zeker van plan.
Als de waarden as week goed zijn, dan over 2 maanden weer, anders weer over een maand.
Mochten de waarden nog extreem hoog zijn (wat ik niet verwacht), dan over 2 weken weer.

Er heeft nu ook een maand tussen gezeten, de vorige meting was nog iets te hoog.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 25 Jun 2009, 15:58

Angelique schreef:Als haar lever weer op orde is lijkt  me weinig in de weg staan om weer normaal te gan voeren , in die zin dat je de dingen zoals havermout schrapt. Ik zou het wel even blijven monitoren en b.v. over een maand nog een keer de leverwaarden laten checken.

Ja, ik ben het hier mee eens. Ik zou zelf de havermout afbouwen. Dus niet gelijk van 40% naar 0% maar eerder van 40% naar 20% naar 10% naar 0%. Vraag me niet waarom, het is gevoelsmatig.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”