poot kaal aan het bijten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

poot kaal aan het bijten

Berichtdoor Barfplaats

suzanne 1
5-sterren

poot kaal aan het bijten

Berichtdoor suzanne 1 » Zo 21 Jun 2009, 13:02

Hoi,

Ik hoop dat jullie een oplossing weten. Ik ga net met Max kroelen, zie ik in een keer dat hij een heel stuk van de binnenkant van zijn achterpoot heeft kaal geplukt. En dit is dus geen gedrag wat ik vaker bij hem zie. Ik was dus echt verbaasd.
Nou heb ik wel gisteren een hele, hele dikke teek op de grond gevonden, (zou hij daar last van kunnen hebben?) Maar meestal heeft hij dan ook een dikke bult en die zit er niet.

En ik heb gelezen dat honingzalf erg goed werkt. Het is alleen zondag en ik heb niks in huis :'( Kan ik er ook gewone honing op smeren of weet iemand anders een middeltje. Is echt niet fijn zo. Of zou ik het gewoon zo moeten laten? Dus helemaal niks erop smeren?
K&D
5-sterren

Re: poot kaal aan het bijten

Berichtdoor K&D » Zo 21 Jun 2009, 22:04

Grote kans dat het inderdaad die teek is geweest. Op een poot hoeft de bult niet zo dik te zijn, maar ze ziet dan wel een gaatje als het goed is.
Morgen er wat opsmeren is ook goed.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Zo 21 Jun 2009, 23:29

De binnenkant van de achterpoot is eig een plek waar je wenig teken zal vinden, maar het kan natuurlijk altijd. Denk eerder aan een andere oorzaak, maar welke??
Is het een plek t.g.v. het bijten, zou je er idd honing of honingzalf.
Het met wel rauwe honing zijn, liefst eco honing. geen Langnese of zo
suzanne 1
5-sterren

Berichtdoor suzanne 1 » Ma 22 Jun 2009, 10:18

ga zo honingzalf halen bij de da. Hoop dat het dan beter gaat. Gister avond was het helemaal vurig rood van al het bijten en likken. Heb er toen aloe vera op gesmeerd. En nu vanochtend is het gelukkig niet zo rood meer. Is nu gewoon roze. Dat is al een goed teken. Ik heb eerlijk gezegd geen gaatje van een teek kunnen vinden o.i.d.  Maar zo'n grote teek moet ik daar dan eigenlijk ook wel hebben zien zitten. Hij heeft daar echt kort haar en een teek van een centimeter zie je dan gelijk, toch? Hij had nog zo'n grote in zijn kraag zitten maar daar is het haar veel langer en voel je ze alleen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”