enting katten

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

enting katten

Berichtdoor Barfplaats

lightning
5-sterren

enting katten

Berichtdoor lightning » Wo 10 Jun 2009, 23:25

is het met katten eigenlijk het zelfde? wel jaarlijks niesziekte maar eens in de 3 jaar kattenziekte? mijn open poezen krijgen sowieso altijd grote cocktail.. ben ik ook verplicht naar als britten fokster maar heb ook niet open poezen
flin
5-sterren

Re: enting katten

Berichtdoor flin » Wo 10 Jun 2009, 23:29

lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Wo 10 Jun 2009, 23:52

ok dank je... ben dus eigenlijk al aan het overenten. ::)
Nyncke

Berichtdoor Nyncke » Do 11 Jun 2009, 08:36

Heb vroeger mijn katten wel laten enten maar de laatste 7 jaar eigenlijk niet meer.

Toen kittens van Doortje drupoogjes hadden ben ik naar de DA gegaan en heb antibiotica gekregen. Zij zei dat ze nu meteen levenslang waren beschermd, ze moeten toch zelf vechten om erbovenop te komen.

3 van de 4 kittens heb ik gevolgd en ze zijn nu 6 jaar, 2 mankeren nooit iets en 1 is er overleden aan...ik meen diabetes dat is het enige wat hij ooit mankeerde.
Mijn in totaal 4 niet ge-ente katten zijn ( nu 7 en 1 jaar) nooit ziek.
athos 1
1-ster

Berichtdoor athos 1 » Vr 12 Jun 2009, 10:03

Tot nu toe heb ik mijn katten altijd als kitten laten enten,  daarna na een jaar nogmaals en daarna niet meer. Tot dusver nooit zieke katten gehad die tot nu toe een best wel redelijk hoge leeftijd behaalden, 2 x 18 en 1x 15 jaar. De 3 die ik nu heb zijn allemaal nog releatief jong, onder de 5 jaar.
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Vr 12 Jun 2009, 16:53

Nyncke schreef:Heb vroeger mijn katten wel laten enten maar de laatste 7 jaar eigenlijk niet meer.

Toen kittens van Doortje drupoogjes hadden ben ik naar de DA gegaan en heb antibiotica gekregen. Zij zei dat ze nu meteen levenslang waren beschermd, ze moeten toch zelf vechten om erbovenop te komen.

3 van de 4 kittens heb ik gevolgd en ze zijn nu 6 jaar, 2 mankeren nooit iets en 1 is er overleden aan...ik meen diabetes dat is het enige wat hij ooit mankeerde.
Mijn in totaal 4 niet ge-ente katten zijn ( nu 7 en 1 jaar) nooit ziek.

helemaal niet enten, of bewust enten vind 'k nogal een verschil....

zeker als je weet dat kattenziekte toch meestal 't einde is voor een kat, (en niesziekte kan dat voor 'n jongeling ook zijn)
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Vr 12 Jun 2009, 16:57

ik ga dat risico maar niet lopen met de kittens die hier nog komen.. om helemaal niet te enten
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”