diatomeeenaarde

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

diatomeeenaarde

Berichtdoor Barfplaats

leoida
1-ster

diatomeeenaarde

Berichtdoor leoida » Di 02 Jun 2009, 15:26

Hallo  allemaal,

Heeft er al iemand gehoord van het gebruik van diatomeeënaarde, als natuurlijk anti-parasitair middel?
Hier de link, jammergenoeg in het Engels, maar toch zeker de moeite om eens te lezen.
http://wolfcreekranch1.tripod.com/defaq.html
Lizzy
Moderator

Re: diatomeeenaarde

Berichtdoor Lizzy » Wo 17 Jun 2009, 08:43

Ik heb er nog nooit van gehoord en ik heb ook wat moeite om te snappen hoe dit middel een anti parasitaire werking zou kunnen hebben. Maar, het is interessant genoeg om eens uit te testen en het te gebruiken wanneer bijv. aangetoond is in de mest dat er wormen aanwezig zijn, dit middel te gebruiken en daarna weer de mest te laten controleren.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 17 Jun 2009, 09:54

Diatomeeënaarde wordt ook gebruikt bij huid/vachtproblemen bij honden, katten en paarden (kiezelderma). En als natuurlijke/ecologische kalkmeststof (maërl)

Diatomeeën zijn algen met een skeletje van kiezelzuur. Deze skeletjes hopen op op de zeebodem, kunnen worden geoogst en vermalen tot poeder. Ze bevatten een scala aan mineralen. In die zin dus een voedingssupplement. Volgens mij zou je het misschien een beetje kunnen vergelijken met groene leem, die ook veel kiezelzuur en andere mineralen bevat :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”