Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marianna
#1271387
Hoi allemaal. Op aanraden van andere forums heb ik me hier ingeschreven om wat meer te weten te komen wat ik kan doen voor onze Flopke. Ze is aan bruine labrador pup en sinds we haar hebben (dus vanaf 8 weken) tot nu (13 weken) heeft ze steeds diaree gehad. Sinds zaterdag is ze over op het Kronefeld dieet. Dit betekent dat ze nu op 80 gram paarden of geitenvlees staat en 110 rijst of macaroni per dag. Omdat ze echt schreeuwende honger had hebben we dit verdubbeld (immers bij Dog Lovers Gold krijgt een pup ook 2x de daghoeveelheid van een volwassen hond). Daarvoor kreeg ze carnibest normaal en dogloversgold brok. Heel frapant is voor mij wel dat ze nu ze van de brok af is en een mijns inziens toch niet echt een goed dieet heeft (veel koolhydraten in de vorm van macaroni of aardappel of rijst) ze wel ineens vaste ontlasitng heeft. Dus blijkbaar wel een (gedeeltelijke) voedselintollerantie heeft. Hoe kom je er nu achter waar ze echt intolerant voor is? Blijkbaar niet voor granen....hoe gek ik dat ook vind. Zouden we straks kunnen gaan voeren met alleen carnibest? De vriezer ligt er nog vol mee, dus vandaar dit even als eerste keus als ik geen brok meer geef. Graag jullie raad, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Groeten, Marianna
Door conleeuw
#1271401
hoe ziet haar ontlasting er uit, is het bruin, geel, wittig? is het vettig? Als ik het goed begrijp heb jij haar altijd granen gegeven? is haar ontlasting nu normaal? of alleen dikker dan het was?
Door Juul
#1271405
Hoi, het zou best een voedsel intolerantie kunnen zijn. Bij onze hond had ook lange tijd diarree, in combinatie met veel drinken, toen ie nog pup was. En schreeuwende honger. Bloedonderzoeken nij de da levrde niks op, de brok van de dierenarts maakte de diarree alleen maar erger. Toen we kip met rijst probeerden, was de diarree en de problemen in 1 dag over!

Daarna een maand carnibest gevoerd, goede ontlasting, met barf nog beter.
Ik dacht eerst ook dat het wss granen zouden zijn, maar daar reageert ie niet op. Intussen veel uitgeprobeert en ik vermoed dat het bij onze hond aan de vis ligt, die in heel veel brokken zit, of misschien een bepaald e-nummer.

Dus ik zou doorgaan met alleen de carnibest, en kijken hoe de ontlasting daar op is? Krijgt ze dan weer diarree, dan is het wss 1 van de vleessoorten, of de groenten in de Carnibest. Dan kun je met een eliminatiedieet vast gaan stellen wat de boosdoener is.
Door Marianna
#1271406
conleeuw schreef: hoe ziet haar ontlasting er uit, is het bruin, geel, wittig? is het vettig? Als ik het goed begrijp heb jij haar altijd granen gegeven? is haar ontlasting nu normaal? of alleen dikker dan het was?
Haar ontlasting is nu vast en gelig. Daarvoor op de DLG brok was ie bruin (donker) en op de I/D van de DA gelig. Ik moet door de rijst/macaroni ook glucogal (of zoiets) geven voor de mineralen ed. De eerste dagen zat er nog stevi wit slijm om te ontlasting en sinds vandaag is dat weg. Volgens de DA duidde dit op ontsteking van de dikke darm.
Door Marianna
#1271407
conleeuw schreef: hoe ziet haar ontlasting er uit, is het bruin, geel, wittig? is het vettig? Als ik het goed begrijp heb jij haar altijd granen gegeven? is haar ontlasting nu normaal? of alleen dikker dan het was?
Volgens mij zitten er in  DLG geen granen en is het vooral op natuurvoeding gebaseerd. Ze heeft wel eens kokjes ed gehad, maar nu met de macaroni en rijst heeft ze dus baste ontlasting....! Dus blijkbaar ligt het niet aan de granen.
#1271419
Marianna schreef: Volgens mij zitten er in  DLG geen granen en is het vooral op natuurvoeding gebaseerd. Ze heeft wel eens kokjes ed gehad, maar nu met de macaroni en rijst heeft ze dus baste ontlasting....! Dus blijkbaar ligt het niet aan de granen.
Zie hier de ingredientenlijst van GLG http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/ingredienten.html
Er zit rijst in en dat is een graan. Wel een zonder gluten maar wel met koolhydraten.
Door Lizzy
#1271736
Ik heb ergens het vermoeden dat je hond last heeft van vet. En ik zie/hoor dit probleem eerlijk gezegd wel opvallend vaak bij Labrador pups.... Je voert nu ontzettend mager voer en nu is de ontlasting goed. Ik krijg daardoor alleen maar meer het idee dat het te maken heeft met vet. Te meer daar Carnibest ook nogal een vet merk is. Wat ik zou doen? Ik ging gewoon lekker barfen met deze pup. En ik gaf magere diersoorten. Zonder koolhydraten want dat is gewoon ronduit ongezond voor een hond. En als de ontlasting daarop niet goed komt, dan zou ik dus je dus aanraden de werking van de pancreas te laten controleren. Maar eerste over op een net barf menu. Met vleesbot, vlees, orgaanvlees en groenten. Want wat je nu geeft is niet gezond. Ik zou de Carnibest dus doorverkopen, als ik jou was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door